La multinacional austríaca XAL, fabricant de sistemes d'il·luminació, acaba d'obrir a Barcelona un centre de disseny i desenvolupament. Es tracta del seu únic centre de disseny fora d'Àustria i li han posat el nom de Barcelona Creative Lab. El projecte ha suposat una inversió d'un milió d'euros i la creació d'una desena de llocs de treball.
Les noves instal·lacions tenen 300 metres quadrats i estan situades al centre de Barcelona. El Barcelona Creative Lab es dedicarà al disseny i l'enginyeria de producte en l'àmbit de la il·luminació tècnica d'instal·lacions i grans espais, així com també de la il·luminació decorativa per a ús domèstic o en hotels. La implantació de XAL a Catalunya ha comptat amb el suport de l'agència per a la competitivitat ACCIÓ i Barcelona Activa. L'empresa, amb seu a Graz (Àustria), té més de 1.300 treballadors i està present a una trentena de països.
El responsable de l'empresa XAL a Barcelona, Xavier Fernández, ha expressat que a la capital catalana hi ha un "teixit d'empreses del sector de la il·luminació molt important amb una xarxa de proveïdors molt interessant, sobretot en l'àmbit decoratiu". "Si a això hi sumem els bons professionals i el talent disponibles, a més d'escoles de disseny reconegudes i l'atractiu de Barcelona com a ciutat, tenim la destinació ideal", ha destacat.
La multinacional, amb seu a Graz (Àustria) es va fundar l'any 1989 i compta amb una plantilla de més de 1.300 treballadors. XAL està present en una trentena de països, tot i que és des de la seva seu central des d'on centralitza la producció amb un equip de més de 80 enginyers.
La multinacional XAL obre un centre de disseny i desenvolupament a Barcelona
El projecte ha suposat una inversió d'un milió d'euros i la creació d'una desena de llocs de treball
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de juliol de 2018 a
les 13:00
Actualitzat el
15 de juliol de 2018 a les
13:06
Et pot interessar
-
Societat
Jonathan Andic, a disposició judicial per la mort del seu pare
-
Societat
Niubó emmarca la nova proposta als sindicats en el «realisme» i critica les «demandes maximalistes»
-
Societat
De Collbató a Montserrat: la ruta de les coves de Salnitre on va morir Isak Andic
-
Societat
Homicidi o accident? Què sabem i què no de la mort d'Isak Andic
-
Societat
Els Mossos detenen Jonathan Andic per la mort del seu pare, el fundador de Mango
-
Societat
L'AP-7 reobre parcialment al Penedès després de retirar els dos camions incendiats
