El 27 d'agost de 1932, aquest dissabte fa 90 anys, durant la Festa Major, s'inaugurava la piscina de Manresa, la primera de caràcter municipal que es construïa a Catalunya, després que, un cop proclamada la Segona República espanyola, més de 2.000 persones signessin una instància sol·licitant-la al nou govern municipal de Manresa.
La piscina tenia unes dimensions de 25 metres de llargada per 14 d'amplada i disposava de vestidors, dutxes i lavabos. L'agost de 1931, el Pla d'obres de l'emprèstit municipal havia destinat 80.000 pessetes a la realització d'aquest projecte. Coincidint amb la inauguració, un ban de l'alcaldia informava de la finalitat educativa, esportiva i higiènica de la piscina, alhora que prohibia banyar-se en el riu dins el terme de Manresa per tal de prevenir accidents.
Així i tot, els partits de dretes, sobretot els carlins, engegaren una dura campanya contra la piscina, preocupats per la seva pretesa immoralitat. El portal Memòria.cat ha dedicat un apartat específic a la construcció de la piscina i a la polèmica que va generar entre els partits de l'època, dins del web de La República a Manresa en un clic.
[plantillavirals]
La primera piscina municipal de Catalunya compleix 90 anys
Els partits de dretes, sobretot els carlins, engegaren una dura campanya contra l'equipament a Manresa, preocupats per la seva pretesa immoralitat
ARA A PORTADA
-
-
-
ERC insisteix a culpar Montero del bloqueig del finançament: «Tot és per unes eleccions que perdrà» Lluís Girona Boffi
-
Montero garanteix el model de finançament «com més aviat millor» però esquiva l'ordinalitat Bernat Surroca Albet
-
«Cal aturar el deteriorament de la democràcia»: el poder econòmic empeny per aprovar pressupostos Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 27 d’agost de 2022 a les 13:28
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 21 d'octubre: nuvolades a tot arreu
-
Societat Justícia construirà dos mòduls a Mas d'Enric per afrontar l'increment de reclusos
-
Societat El xef espanyol amb més estrelles Michelin tanca un restaurant de Barcelona
-
Societat Acord ERC-Collboni per reduir mig milió de visitants al Park Güell
-
Societat Saber català serà per primer cop un avantatge per tenir una guingueta a Barcelona
-
Societat Els radars fixos eviten 77 accidents cada any a les carreteres catalanes: el tipus de conductor més beneficiat