La solució d'AENA al caos de l'aeroport del Prat: assistents virtuals

La iniciativa té per objectiu informar els passatgers, en cinc idiomes, sobre les passes que han de fer per poder accedir i passar els controls de seguretat amb fluïdesa

Publicat el 07 de juny de 2017 a les 16:34
El govern espanyol i AENA ja tenen la solució per limitar les cues al control de passaports de l'aeroport de Barcelona-El Prat. Al menys de manera momentània, fins que no s'incorporin a les instal·lacions els 144 agents policials i 50 màquines de verificació per fer el control de passaports al Prat, que va prometre el delegat del govern espanyol, Enric Millo.

L'aeroport del Prat ha incorporat un assistent virtual als filtres de seguretat de les terminals T1 i T2B amb l'objectiu d'agilitzar els processos i millorar l'experiència de l'usuari. Així, l'assistent, que utilitzant tecnologia d'última generació crea la il·lusió òptica d'una persona real, oferirà als viatgers tota la informació necessària per tal que arribin als punts de control amb tot preparat per superar les inspeccions.

Els assistents s'han col·locat abans d'arribar als filtres de seguretat de les sortides d'ambdues terminals i emetrà els missatges en cinc idiomes: català, castellà, anglès, rus i xinès.

El govern espanyol i AENA es van comprometre fa uns dies a reduir, amb diverses mesures, les cues al control de passaports de l'aeroport de Barcelona-El Prat a un interval d'entre 20 i 30 minuts en les sortides i a entre 30 i 45 minuts en les arribades.