La purpurina té els dies comptats a Europa. La Comissió Europea prohibirà la venda de productes als quals s'hagin afegit de manera intencionada microplàstics, com ara també detergents, cosmètics o joguines. La mesura s'emmarca en la legislació comunitària sobre substàncies químiques (REACH), per evitar l'alliberament al medi ambient d'un aproximadament mitjà milió de tones d'aquestes partícules sintètiques.
Tot, per complir el seu objectiu de reduir la contaminació per microplàstics en un 30% d'aquí al 2030. La restricció inclou totes les partícules de polímers sintètics inferiors a cinc mil·límetres que siguin orgàniques, insolubles i resistents a la degradació.
L'àmbit d'aplicació de la nova normativa inclou el material de rebliment granular utilitzat en superfícies esportives sintètiques; cosmètics en què els microplàstics s'utilitzen per a usos múltiples com l'exfoliació (microesferes) o l'obtenció d'una textura, fragància o color específics; detergents, suavitzants, purpurina, fertilitzants, productes fitosanitaris, joguines, medicaments o productes sanitaris, entre molts altres.
D'altra banda, els productes utilitzats en emplaçaments industrials o que no alliberen microplàstics durant el seu ús estan exempts de la prohibició de venda, però els fabricants hauran de donar instruccions sobre com utilitzar i eliminar el producte per evitar les emissions de microplàstics.
Les primeres mesures, com la prohibició de purpurina no adherent i microesferes, es començaran a aplicar quan la restricció entri en vigor a finals d'octubre. En altres casos, la prohibició de venda s'aplica després d'un període més llarg per donar a les parts afectades temps per desenvolupar alternatives i aplicar-les. A més, quan estigui degudament justificat, s'han d'aplicar excepcions i períodes transitoris perquè les parts afectades s'adaptin a les noves normes.
[impacte]
La Unió Europea prohibirà la purpurina
Brussel·les inicia una croada contra els productes amb microplàstics afegits de manera intencional

- Purpurina -
- Pexels
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 27 de setembre de 2023 a les 08:21
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules