La xifra de morts per la Covid-19 als EUA ja és superior a la de la grip espanyola de 1918

Els experts nord-americans apunten que és probable que el virus perduri en el temps fins i tot quan la pandèmia hagi acabat

Publicat el 21 de setembre de 2021 a les 08:08
La xifra de morts provocada per la pandèmia de la Covid-19 als Estats Units és superior a la pandèmia de la grip espanyola de 1918. La Universitat John Hopkins ha informat que la pandèmia actual, en xifres només dels EUA, ja supera les 675.000 persones mortes, la dada màxima que es va assolir funestament fa 103 anys.

Malgrat els avanços científics, la pandèmia actual ha provocat ja més morts que la grip que va arrasar el país fa més d'un segle i que es va convertir en la pandèmia més mortífera del segle XX, tal com apunten els Centres per al Control i la Prevenció de Malalties (CDC) i recull la cadena CNN.

La cadena ha recollit el testimoni de l'epidemiòleg Stephen Kissler, de l'Escola de Salut Pública TH Chan de Harvard. L'expert ha reconegut que, si s'hagués fet aquesta pregunta a l'abril o al maig del passat any, no l’hauria sorprès que la Covid-19 acabés superant les morts de l'anomenada Grip Espanyola.

"Esperàvem no caure el 2020 en molts dels errors en els quals vam caure el 1918. Ho vam fer", ha lamentat Kissler, en referència a la relaxació de les mesures de prevenció de contagis o a la desobediència de molts ciutadans respecte a les mesures.

L'epidemiòleg ha apuntat que és probable que el virus perduri en el temps fins i tot quan la pandèmia hagi acabat, atès que es donaran "noves variants". Amb tot, considera que "no causaran el mateix tipus de malaltia", perquè es toparan amb una població immunitzada per la vacuna o pel fet d'haver passat ja la malaltia.

[plantillacoronavirus]