L'acusat de l'assassinat de David Bernat a Tailàndia reitera la seva innocència

Les diligències policials apunten a Artur Segarra com l'únic autor d'un total de tretze delictes perpetrats durant el rapte i la posterior mort de l'empresari

Publicat el 11 de juliol de 2016 a les 13:28
Artur Segarra, l'únic acusat de l'assassinat del lleidatà David Bernat a Bangkok, ha reiterat aquest dilluns la seva innocència sobre els tretze càrrecs que la fiscalia tailandesa li imputa.

En una vista prèvia al judici oral, la fiscalia ha lliurat documents i una llista de 95 testimonis que sostenen l'acusació perquè els magistrats els validin. L'acusat ha demanat una copia de les proves que hi ha en contra seva, una petició que ha estat acceptada pel jutge, la qual cosa ha obligat a posposar la vista fins el proper 25 de juliol.

Les investigacions apunten a Segarra com l'únic autor del crim


Les diligències policials apunten Segarra com l'únic autor d'un total de tretze delictes perpetrats durant el rapte i la posterior mort de David Bernat. Segrest, robatori, extorsió, falsificació de documents i destrucció de proves, entre d'altres, són crims que se sumen a l'assassinat i posterior esquarterament de Bernat, pels quals Segarra s'enfronta a la pena de mort.

Segarra hauria segrestat Bernat el 20 de gener, l'hauria retingut fins el 26 i després l'hauria adormit amb un còctel de medicaments i l'hauria asfixiat amb una bossa de plàstic.

Mentre el retenia, Segarra s'hauria fet passar per la víctima i hauria falsificat documents i hauria fet transferències de diners des dels comptes que Bernat tenia a Tailàndia i a Singapur a un compte seu.

Després de mort l'hauria esquarterat i, transportant-lo dins d'un congelador, hauria anat tirant els trossos al riu Chao Phraya. Dies després, els equips de recerca van trobar rastres de sang de Bernat en una canonada del pis que Segarra tenia llogat a la capital tailandesa.
 
La policia també compta amb nombroses imatges on es veuen junts a Segarra i Bernat, abans de la desaparició del segon, així com captures de vídeo del sospitós comprant el material amb el qual suposadament va realitzar el crim i retirant els diners sostrets a la víctima en diversos caixers de la metròpoli.