
L'alcalde, en la roda de premsa davant dels mitjans d'aquest matí. Foto: ACN
L'alcalde de Solsona, David Rodríguez (ERC), ha explicat aquest dilluns en una compareixença davant dels mitjans de comunicació que la setmana passada va trucar personalment al bisbe Xavier Novell per demanar-li una "rectificació o disculpa pública" per les declaracions que havia fet en la glossa dominical on relacionava l'homosexualitat amb la manca d'una figura paterna. Rodríguez ha expressat que està "a l'espera" de la reacció del bisbe i ha aprofitat per tornar a "rebutjar frontalment" les opinions de Novell.
D'altra banda, l'alcalde ha avançat que aquesta qüestió ha precipitat un debat sobre la relació de l'Ajuntament amb el Bisbat i ha anunciat que per corpus -el dia 18 de juny- es faran paleses les accions que durà a terme el consistori. Amb tot, Rodríguez no ha avançat quina postura adoptaran, ja que, segons ha dit, la proposta es farà extensiva a la resta de forces municipals en una reunió "imminent".
Unes declaracions "desafortunades"
Tal com va expressar el dia 22 de maig a través d’alguns dels canals oficials de l’Ajuntament, el govern municipal rebutja frontalment les "desafortunades manifestacions" del bisbe de Solsona en la glossa dominical del dia abans, i reitera que dona "ple suport" a totes les famílies monoparentals i al col·lectiu LGTBI, que han estat ofesos. "Cap orientació sexual és confusa, com opina el bisbe, i cap persona ha de sentir-se atacada, sigui quina sigui aquesta orientació. Tota declaració en aquest sentit és ofensiva i discriminatòria i, per tant, ha de ser fermament rebutjada, reprovada i condemnada", apuntaven en el comunicat.