Les primeres reaccions a l’històric acord entre l’Ajuntament de Barcelona i el Patronat del Temple de la Sagrada Família no s’han fet esperar. El portaveu de l’associació de veïns del barri, Joan Itxaso, ha criticat durament l’acord entre les dues parts assegurant que “s’ha gestat d’esquenes als veïns”.
El focus de les crítiques de l’associació és per la polèmica entorn l’escalinata del carrer Mallorca, ja que la seva construcció implicaria l’expropiació i l’enderrocament dels habitatges adjacents. “No es pot eludir el problema fonamental del temple”, ha assegurat Itxaso als mitjans de comunicació després de l’anunci, mitjançant el qual el temple pagarà 36 milions d’euros en 10 anys per millorar la mobilitat i l’urbanisme de l’entorn.
Crítiques per l’actitud del patronat del temple
Joan Itxaso ha criticat l’actitud del patronat assegurant que guanya 100 milions d’euros l’any i que en seran 1.000 milions d'aquí a deu anys. També ha assegurat que l’Ajuntament no ha de protegir el patronat ja que és una entitat privada i el que s'ha de fer és buscar solucions per la ciutat.
El portaveu veïnal ha considerat “exagerat” que les dues parts continuïn debatent sobre com regularitzar la llicència d’obres del recinte, que es preveu per al primer trimestre del 2019, i ha remarcat que el tema que s’ha de debatre és com culminar la construcció de la Sagrada Família.
A més, considera que aquest pacte s’ha anunciat com a històric quan el temple continua beneficiant-se de privilegis, tot recordant la denúncia de l’associació contra el patronat per envair part de la vorera del carrer Mallorca per aixecar les columnes de la basílica.
L’associació de veïns de la Sagrada Família denuncia que s’exclogui l’escalinata de Mallorca de l’acord
Societat
L'entitat es queixa pel fet de no haver estat consultada prèviament per tancar l’acord entre l'Ajuntament i la Junta Constructora
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
18 d’octubre de 2018 a
les 12:52
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
