Les primeres reaccions a l’històric acord entre l’Ajuntament de Barcelona i el Patronat del Temple de la Sagrada Família no s’han fet esperar. El portaveu de l’associació de veïns del barri, Joan Itxaso, ha criticat durament l’acord entre les dues parts assegurant que “s’ha gestat d’esquenes als veïns”.
El focus de les crítiques de l’associació és per la polèmica entorn l’escalinata del carrer Mallorca, ja que la seva construcció implicaria l’expropiació i l’enderrocament dels habitatges adjacents. “No es pot eludir el problema fonamental del temple”, ha assegurat Itxaso als mitjans de comunicació després de l’anunci, mitjançant el qual el temple pagarà 36 milions d’euros en 10 anys per millorar la mobilitat i l’urbanisme de l’entorn.
Crítiques per l’actitud del patronat del temple
Joan Itxaso ha criticat l’actitud del patronat assegurant que guanya 100 milions d’euros l’any i que en seran 1.000 milions d'aquí a deu anys. També ha assegurat que l’Ajuntament no ha de protegir el patronat ja que és una entitat privada i el que s'ha de fer és buscar solucions per la ciutat.
El portaveu veïnal ha considerat “exagerat” que les dues parts continuïn debatent sobre com regularitzar la llicència d’obres del recinte, que es preveu per al primer trimestre del 2019, i ha remarcat que el tema que s’ha de debatre és com culminar la construcció de la Sagrada Família.
A més, considera que aquest pacte s’ha anunciat com a històric quan el temple continua beneficiant-se de privilegis, tot recordant la denúncia de l’associació contra el patronat per envair part de la vorera del carrer Mallorca per aixecar les columnes de la basílica.
L’associació de veïns de la Sagrada Família denuncia que s’exclogui l’escalinata de Mallorca de l’acord
L'entitat es queixa pel fet de no haver estat consultada prèviament per tancar l’acord entre l'Ajuntament i la Junta Constructora
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’octubre de 2018 a les 12:52
Et pot interessar
-
Societat Unes 3.000 persones es manifesten a Barcelona per l'Orgull LGTBI+ al marge de «la comercialització del Pride»
-
Societat Un miler de persones protesten a Barcelona contra l'ampliació de l'aeroport: «Aconseguirem que no tiri endavant»
-
Societat El Govern reivindica la conquesta de drets LGTBI+ contra qui vol «tornar a la negra nit»
-
Societat Què és la meningitis vírica, la infecció que pateix Aitana Bonmatí?
-
Societat «Ens vam casar quan es va legalitzar el matrimoni igualitari perquè hem de fer servir els drets que conquerim»
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament