
L'elefanta Bully ha arribat aquest dimecres al matí al Zoo de Barcelona procedent del Bioparc de València. Arriba en el marc del programa europeu de reproducció de l'elefant africà, per la qual cosa formarà grup amb les elefantes Susi i Yoyo. L'elefanta ha estat traslladada per carretera per una empresa especialitzada i abans se l'ha entrenat durant dies per entrar voluntàriament al contenidor que s'ha dissenyat específicament per transportar-la.
Durant el matí, ja al zoo, ha estat descarregada amb una grua a la instal·lació dels elefants, concretament al dormitori, un cop s'han pres totes les mesures que calen per minimitzar l'estrès. Hi estarà tot dimecres i tot dijous per recuperar-se del viatge, i el divendres farà la primera visita a la nova llar.
Les pròximes setmanes es farà seguir a la Bully el procés per adaptar-se al grup de paquiderms que ha d'assegurar la convivència i el benestar dels tres exemplars. Serà un procés similar al que ja es va aplicar a la Susi i la Yoyo, que s'adaptarà al caràcter i a les reaccions específiques de la Bully.
La Bully és una femella d'elefant africà de 27 anys. Va arribar al Bioparc de València l'any 2007, procedent del Circ Mundial, i va ser integrada dins del grup de paquiderms.
La Susi té una edat mínima estimada de 39 anys i va arribar al Zoo de Barcelona procedent del Safari Park El Vergel (Alacant), com a part d'un intercanvi d'animals que va tenir lloc el setembre del 2002.
La Yoyo té una edat mínima estimada de 42 anys i va arribar a Barcelona el juny del 2009 procedent d'Aqualeón (El Vendrell-Albinyana). Era allà tutelada per l'Administració a conseqüència d'un decomís