L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha quantificat en almenys 24.000 les persones que es podrien beneficiar a la ciutat del pacte entre PSOE i Podem a l'Estat per a la regularització de mig milió de migrants. Després de reunir-se amb el delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, Collboni ha apuntat que aquesta xifra correspon a les persones que els serveis municipals tenen detectades, però ha assenyalat que segurament n'hi haurà més que es puguin acollir a la regularització. Després de la reunió amb Prieto, Collboni ha anunciat que dilluns es posarà en marxa un grup de treball entre l'Ajuntament i la delegació del govern espanyol per "facilitar i agilitzar" la tramitació de les regularitzacions. L'alcalde ha defensat que l'Ajuntament de Barcelona té "experiència" d'anteriors regularitzacions i que té la voluntat de procedir "ràpid" i de forma "eficient" perquè "arribi al màxim de persones que ho requereixin".
ARA MATEIX
Societat
Les xifres de Collboni amb la regularització extraordinària de migrants: almenys 24.000 persones pendents a Barcelona
- Cua de persones migrades esperant un tràmit a una oficina d'estrangeria del govern espanyol a Barcelona -
- ACN / Miquel Codolar
ARA A PORTADA
-
-
Sánchez aïlla el cas Ábalos per resistir a la Moncloa davant la pressió de la dreta: «És el nexe corruptor» Bernat Surroca Albet
-
Junts recepta a Sánchez que faci un Mas i s'obre a votar un nou president del PSOE Bernat Surroca Albet
-
Les agendes de Zapatero documenten contactes amb Cerdán i viatges a Zúric en plena negociació amb Junts Redacció
-
Publicat el
30 de gener de 2026 a
les 13:49
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen un tiroteig en un pis al barri del Born
-
Societat
La Fiscalia atribueix al pare del nadó maltractat un delicte d’homicidi en grau de temptativa
-
Societat
Alerta alimentària per salmonel·la en un fuet venut a Catalunya
-
Societat
Suspesa la circulació de la línia R3 de Rodalies per un incendi proper a la via a Granollers-Canovelles
-
Societat
La guia pràctica de Joan Anton Català per gaudir de l'«eclipsi del segle» a Catalunya
-
Societat
La flama del Canigó aviva les fogueres de tot Catalunya
