
L'escola Arrels, l'únic centre públic immersiu en català de la Catalunya del Nord, obrirà una segona escola a Perpinyà el curs 2015-2016. Així ho ha confirmat un dels seus fundadors, Pere Manzanares, que ha afegit que després d'"aparaular" amb l'Ajuntament de Perpinyà la construcció del nou centre, ja s'han iniciat els contactes amb els representants del ministeri d'Educació "que ho veu amb bons ulls el projecte". Manzanares ha explicat que la intenció era obrir la nova escola el curs vinent, però que les eleccions municipals i la oposició inicial de les autoritzats educatives "ho han fet impossible". L'actual escola, amb 240 alumnes, ja fa temps que s'ha quedat petita davant la creixent demanda.
Actualment, Perpinyà compta amb tres escoles immersives en català, dos centres de la Bressola: Sant Galdric i el Vernet, i l'escola Arrels, l'únic centre immersiu que depèn de l'estat francès. Amb tot, la demanda continua multiplicant per tres o per quatre l'oferta existent. És per això que l'Associació Arrels treballa des de fa temps per aconseguir el vistiplau de l'Ajuntament de Perpinyà i del ministeri d'Educació francès per obrir un nou centre a la capital nord-catalana que podria ser una realitat el curs 2015-2016.
Com explica un dels fundadors de l'escola Arrels, Pere Manzanares, de moment ja s'ha aconseguit "aparaular" amb l'Ajuntament de Perpinyà l'obertura del nou centre, i ara s'està en converses amb el ministeri d'Educació per concretar-ne els detalls. En aquest sentit, Manzanares explica que fins ara el gran obstacle per obrir una segona escola Arrels havia estat la sistemàtica negativa de la representació a Perpinyà de les autoritats educatives estatals, que ara, desprès de produir-se un relleu als seus òrgans dirigents, veuen amb bons ulls obrir un nou centre públic immersiu.
Manzanares explica que l'objectiu hauria estat obrir la nova escola el curs vinent, però que les eleccions municipals franceses, han "paralitzat tots els projectes". Així, i si tots els agents implicats mantenen els seus compromisos, el nou centre podria entrar en funcionament el mes de setembre de 2015.
Tot i aquesta notícia i la més que provable obertura d'una tercera escola de la Bressola a Perpinyà, Manzanares lamenta que encara hi ha moltes famílies que no poden escolaritzar els seus fills en català. De fet, assegura que si bé la demanda multiplica per molt l'oferta, la "demanda latent" és encara més gran perquè "moltes famílies que no ho demanen portarien de gust els seus fills a una escola catalana" si tinguessin la oportunitat.