Milers de musulmans de Catalunya comencen el Ramadà aquest dissabte, el mes de dejuni dels fidels de l'Islam, que durarà entre 29 i 30 dies, fins el 25 o 26 de juny. El Ramadà se celebra durant el novè mes del calendari islàmic, que es basa en la Lluna i retrocedeix cada any entre 11 i 14 dies. És un dels pilars bàsics de la fe musulmana i consisteix en l'abstinència total de beguda, menjar i relacions sexuals entre l'alba i la posta del sol. Per a l'Islam, el Ramadà significa el descans de l'estómac, una purificació del cos que el permet funcionar millor.
Segons explica a l'ACN el portaveu del Consell Islàmic de Catalunya, Mohamed Hanhoul, aquest és un mes d'espiritualitat "intensa", de "vivència personal i comunitària", amb celebracions, àpats familiars i pregàries nocturnes.
Tot i els canvis en el calendari, segons Hanhoul, el dejuni no suposa més dificultats si és durant les vacances o en època laboral. De fet, el Ramadà serveix per trencar la monotonia del dia a dia i suposa canvis "dràstics".
Segons la Sharia, la llei musulmana, el dejuni durant el Ramadà és obligatori per a tots els musulmans, homes o dones, majors d'edat que estiguin en plenes facultats físiques i mentals. Les úniques excepcions són els nens, els ancians, els malalts i les dones amb la menstruació, embarassades o que donen el pit als seus fills. També poden excusar-se de dejunar els que viatgen, els que pateixen maltractaments físics o una imminent amenaça de mort.
Durant el Ramadà també cal evitar les paraules grolleres, els insults, les mentides, les baralles i discussions i en general els actes incorrectes.
El dejuni, a més, és obligatori per complir alguna promesa personal o per a l'expiació de faltes. També hi ha la possibilitat de fer dejuni voluntàriament durant els sis dies del mes de Shawwal, els dies d'Arafat i d'Ashura, els dilluns i dijous de cada setmana, els dies 13, 14 i 15 de cada mes lunar i altres establerts per la tradició del profeta Mahoma. En canvi, està prohibit fer el dejuni durant els dies de les festes anuals dels dos Eid, els tres dies següents a la festa del xai, i altres.
Per a qui trenca el dejuni de forma indeguda, l'Islam preveu una expiació que pot consistir en alliberar un esclau, dejunar dos mesos seguits o donar de menjar a 60 persones necessitades.
Milers de catalans comencen el Ramadà, el mes sagrat del dejuni pels musulmans
Tots els adults sans, excepte les dones amb la menstruació, embarassades o lactants, han de deixar de menjar durant les hores de sol
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de maig de 2017 a les 10:57
Et pot interessar
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»
-
Societat El temps d'aquest dijous 15 de maig: els ruixats van minvant sense desaparèixer del tot
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica