Mor als 91 anys l'historiador i pedagog badaloní Jordi Monés i Pujol-Busquets

Pioner de la història de l'educació, va rebre la Creu de Sant Jordi a principis de març

Publicat el 28 de març de 2020 a les 16:45
L'historiador i pedagog Jordi Monés i Pujol-Busquets (Badalona, 1928) ha mort als 91 anys. Pioner de la història de l'educació als Països Catalans i a Espanya, Monés va ser fundador l'any 1983 de la "Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana" i va rebre la Creu de Sant Jordi a principis de març d'enguany.

El badaloní ha publicat més de 40 llibres –en solitari o amb altres especialistes- i escrit nombrosos articles en revistes d'àmbit general o especialitzades. En són alguns exemples "Perspectiva escolar", "L'Avenç", "Presència" o "Educació i Història".

El president de la Generalitat ha lamentat a través de les xarxes el traspàs de Monés i ha remarcat la qualitat de la feina i els estudis del badaloní.
Badalona vol posar el seu nom a un carrer o espai públic

Per la seva banda, l'alcalde de Badalona, Álex Pastor, ha lamentat igualment el decés de l'historiador i pedagog badaloní i ha assegurat que proposarà a la resta de grups municipals posar el seu nom a un carrer de la ciutat.