El fotoperiodista Joan Guerrero ha mort als 84 anys. Nascut el 21 de març de 1940 a Tarifa, residia des de feia anys a Santa Coloma de Gramenet. Autor de diversos llibres i exposicions, ha col·laborat amb els diaris El País, Diario de Barcelona, El Periódico de Catalunya, El Observador i Grama.
Al llarg de la seva trajectòria, va fer reportatges fotogràfics per l’Equador, Nicaragua, el Salvador i el Brasil, on va cooperar amb el religiós Pere Casaldàliga. El seu treball va ser reconegut amb el Premi Gollut a la trajectòria fotogràfica (2019), el Premi Singladura d’Òmnium Cultural (2018), la Medalla d’Or al Mèrit Artístic de la Ciutat de Barcelona (2009) i el premi Ciutat de Santa Coloma (1998).
En la seva joventut, Guerrero va abandonar la seva Andalusia natal i es va instal·lar a Santa Coloma de Gramenet, on després de diverses feines, va poder desenvolupar la seva professió en el camp de la fotografia.
Quan li va entregar la Medalla d’Or al Mèrit Artístic de la Ciutat de Barcelona, el consistori va destacar el fort compromís social de l’obra de Joan Guerra, “retratant la situació de les capes més pobres de la societat”.
[plantillavirals]
Mor el fotoperiodista Joan Guerrero
Autor de diversos llibres i mostres, va col·laborar amb "El País", "Diario de Barcelona" i "El Periódico de Catalunya"

- Joan Guerrero, en una imatge d'arxiu -
- ACN

- Joan Guerrero, en una imatge d'arxiu -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 03 d’abril de 2024 a les 08:55
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules