L'empresari, promotor immobiliari i exregidor de Puigcerdà, Joan Guinot Rosell, ha mort aquest dissabte a l'edat de 79 anys. Guinot va estar vinculat molts anys a la política local. L'any 1970 va formar part del consistori de la capital de la Cerdanya, amb l'alcade Francisco Turiera-Puigbó Massana i, posteriorment, l'any 1974, amb Josep Moliner d'alcade. En aquesta etapa, va coincidir amb l'actual regidor d'Alp i exalcalde de Puigcerdà, Francesc Rosell.
Després d'uns anys dedicat a la seva professiÓ, com a empresari i promotor immobiliari, va tornar a la primera línia de l'acció municipal amb els ajuntaments d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), amb Joan Planella d'alcalde, on va ser primer tinent d'alcalde i va assumir les regidories de Governació i Obres i Serveis, entre els anys 2004-2011.
"Va ser una persona molt astuta, llesta. Era molt pràctic i especialment una persona encantadora, brillant i agradable", explicava aquest matí Joan Planella, exalcalde de Puigcerdà que lamentava la pèrdua "d'un gran amic. Sempre, molt lleial". En aquesta línia s'ha manifestat també l'excalde de Puigcerdà, Francesc Rosell (amb el qual hi havia vinculació familiar; eren cosins segons): "tenia una gran capacitat de treball i era una persona d'una gran simpatia. Però, especialment, una persona llesta. L'astúcia era innata en ell". També ha tingut paraules de reconeixement l'exalcalde de Puigcerdà, Josep Moliner, que n'ha destacat la capacitat de treball. "Era molt actiu i molt eficaç. Era un company molt bo", ha dit.
La seva gestió en els projectes de l'hospital de la Cerdanya, de la millora de les places del nucli històric de Puigcerdà o les relacions amb els ajuntaments de l'alta Cerdanya, són alguns dels aspectes que sobresurten en la seva acció política local. També va estar vinculat sempre al Casino Ceretà, i molts i molts anys a la Cavalcada de Reis, on havia fet de patge.
Guinot va néixer el novembre de 1936 a Puigcerdà. Ha mort a l'edat de 79 anys després d'una llarga malaltia. El funeral està previst aquest dilluns, a les 11 del matí, a l'església de Sant Domènec de Puigcerdà.
Mor Joan Guinot Rosell, empresari i exregidor de Puigcerdà
Havia format part del consistori de Puigcerdà en dues etapes diferents; la primera, del 1970 al 1977 i, la segona, del 2004 al 2011, fent-se càrrec de la tinença d'alcaldia i com a regidor de Governació i Obres i Serveis
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de setembre de 2016 a les 11:44
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 16 de maig: torna el sol com a preludi d'un cap de setmana calorós
-
Societat Noms inventats als carrers de Barcelona
-
Societat El Pla de Barris a Ciutat Vella: de formar veïns per rehabilitar finques a reforços educatius
-
Societat Un centenar de professors renuncia a corregir els exàmens de selectivitat
-
Societat El Govern es personarà en el cas de la menor tutelada i anuncia una «transformació» a la DGAIA
-
Societat Els delictes sexuals creixen un 12,5% a Catalunya durant els primers mesos del 2025