La gran majoria dels gasos d'efecte hivernacle que s'emeten avui en dia són produïts per només 57 empreses. Des del tractat de París el 2016, el més important fins al moment per a la lluita contra el canvi climàtic, aquestes companyies han estat responsables del 80% de les emissions de COâ‚‚. Principalment, els resultats apunten cap a petrolieres i cimenteres d'Àsia i Orient Mitjà.
A més, segons l'estudi publicat per Influence Map, si es comparen els set anys previs al tractat amb els set posteriors, es pot observar com les emissions per part d'aquestes empreses han continuat augmentant, contraposant-se al firmat per la majoria de països, que es comprometien a reduir el seu impacte mediambiental. On aquest increment és més accentuat és a Àsia, on 13 de les 15 empreses analitzades han agreujat les seves emissions.
Concretament, l'estudi afirma que des del 2016 el 88% de les emissions de tot el planeta provenen de 117 empreses. Els resultats apunten que la petroliera estatal d'Aràbia Saudita Aramco, la National Iranian Oil Company i la russa Gazprom són els principals emissors actualment. A més, entre les 57 més contaminants també s'hi troba la multinacional espanyola Repsol.
[noticia]265177[/noticia]
"Aquest grup no està alentint la producció, ja que la majoria d'entitats estan augmentant la seva producció després de l'Acord de París. Aquesta investigació proporciona una informació crucial per fer que aquests gegants energètics es facin responsables de les conseqüències de les seves activitats", afirma el director de programes d'InfluenceMap Daan Van Acker.
[impacte]
Només 57 empreses són responsables del 80% de les emissions mundials de COâ‚‚
Un estudi indica que aquestes companyies han continuat augmentant la contaminació malgrat l'Acord de París

- Les empreses no han disminuït la seva contaminació en els últims anys -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 04 d’abril de 2024 a les 12:04
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules