El coet en qüestió va sortir de la Xina el passat 31 d'octubre, en concret, des del centre de llançament espacial Wenchang, a l'illa de Hainan. El seu objectiu era transportar un mòdul a l'estació espacial orbital del país nipó. El nom de l'artefacte és Long March 5B i pesa 23 tones. Segons el servei espacial dels Estats Units, descendeix sense control cap a la Terra un cop finalitzada la seva missió.
La caiguda, tal com preveu The Aerospace Corporation, serà a les 4.17 hores de la matinada en l'hora catalana. Per ara, però, és molt d'hora per saber si pot representar una amenaça per les zones habitades de la Terra. Es tracta de la quarta vegada que un coet d'aquesta mena entra de forma incontrolada a la Terra.
Our latest prediction for #CZ5B rocket body reentry is:
— The Aerospace Corporation (@AerospaceCorp) November 2, 2022
🚀04 Nov 2022 23:17 UTC ± 10 hours
Reentry will be along one of the ground tracks shown here. It is still too early to determine a meaningful debris footprint. Follow here for updates:  https://t.co/KZZ9Lh3tes pic.twitter.com/gp5CmPKO8b
Malgrat que la Xina encara no ha trobat la fórmula per evitar que l'atzar decideixi la caiguda del coet, en les altres ocasions no hi ha hagut ni víctimes ni ferits. Els anteriors Long March 5B han caigut en zones de la costa occidental d'Àfrica, a l'Oceà Índic i en el nord d'Àsia, però sense danys personals.
[plantillavirals]