Por al tranquil municipi de Sant Joan de Vilatorrada, al Bages. El motiu: un veí del municipi d'uns cinquanta anys que es dedica a amenaçar amb vehemència, agressivitat i violència als santjoanencs que passegen els seus gossos. Les víctimes i els testimonis de les amenaces han explicat a Manresainfo.cat que els fets van començar ara fa més d'un any. Segons detallen aquestes fonts, l'escenari de les amenaces són al passeig del Cardener on el malfactor hi té un hort.
Els afectats, -que ja han presentat quatre denúncies als Mossos i a la policia local-, expliquen que l'home s'abraona als passejants brandant "una destral o una falç" mentre crida "us tallaré el cap, al gos i a tu". El presumpte agressor justifica les seves amenaces perquè els "gossos no porten morrió" i no respon a “cap mena de raonament ni diàleg tranquil·litzador", segons insisteixen els testimonis.
La policia, tant mossos com policia local, es treuen les puces de sobre al·legant un conflicte de competències entre elles. D'aquesta manera els veïns han orquestrat un autèntic operatiu de vigilància, procuren anar acompanyats i controlen la zona on habitualment actua l'agressor per evitar trobar-se'l.
Un dels testimonis, que ha volgut mantenir l'anonimat, ha explicat que fa dues setmanes va haver de fugir mentre el denunciat el perseguia brandant la falç mentre cridava: "Et tallaré el coll! A tu, al gos i a la teva mare!". L'oposició de CiU a l'Ajuntament va demanar a l'alcalde en el ple ordinari celebrat aquest dijous que prengui mesures pertinents "no fos cas que les amenaces es compleixin".
ARA A PORTADA
-
Terra Ho confirma el Meteocat: hem viscut l'estiu més càlid de les nostres vides Arnau Urgell i Vidal
-
-
Successos Parlon confirma que els dos detinguts per la mort a Manresa són nascuts a Catalunya Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
Política Illa viatja a Ucraïna per portar sobre el terreny la defensa dels valors europeus Bernat Surroca Albet
-
Política Puigdemont reuneix la cúpula de Junts per arrencar un curs marcat pel desenllaç de l'amnistia Oriol March
Publicat el
01 d’octubre de 2010 a
les 09:09
Et pot interessar
-
Societat
Dos detinguts per un tiroteig a l'Hospitalet de Llobregat
-
Societat USTEC accepta reunir-se dijous amb Niubó per forçar la reobertura de les negociacions
-
Societat
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Societat
Barcelona sense biblioteques: «Ens quedem sense un dels pocs espais on tothom pot estar tranquil»
-
Societat
Identifiquen dos homes per gravar noies orinant al carrer durant les festes de Sants
-
Societat
Marta Clari, d'especialista en «gestió» a l'Ajuntament a mà dreta de Niubó
