Els pneumàtics d'hivern són la millor opció per combatre l'aquaplanning, l'efecte pantalla o quan hi ha gelades. I tot i que ja són prou coneguts i utilitzats, encara hi ha molts dubtes al seu voltant que procedim a resoldre.
[noticiadiari]2/267252[/noticiadiari]
Com són i per a què serveixen exactament?
Aquesta mena de pneumàtics tenen un disseny i condicions que optimitzen les seves característiques en calçades amb baixes temperatures i en vies humides amb gel o neu. Això és perquè s'adhereixen millor a l'asfalt i també tenen una millor direccionalitat i tracció -fet que fa reduir notablement la distància de frenada- en aquestes circumstàncies.Els pneumàtics d'hivern estan específicament dissenyats per circular amb seguretat amb temperatures de menys de set graus, tant si la via en qüestió està nevada com si no. Els podreu identificar perquè tenen marques específiques al flanc com ara M+S amb muntanya de 3 pics o 3PMSF.
Es diferencien dels d'estiu perquè continuen sent flexibles inclús en baixos registres. A més a més, augmenten la seva adherència a les vies relliscoses gràcies a la seva composició i al dibuix, que presenta talls més profunds que permeten evacuar l'aigua i la neu amb més facilitat.
A l'Estat no és obligatori fer servir aquests pneumàtics ni a les estacions ni durant els mesos més fred de l'any, tot i que molta gent del Pirineu els utilitza habitualment. No obstant això, sí que s'ha de fer servir equipament especial quan hi ha neu, siguin aquests pneumàtics, les cadenes o fundes tèxtils.
Com dèiem, però, aquests pneumàtics estan fets expressament per transitar per llocs de menys de 7 graus. Per això, els i les expertes aconsellen fer-los servir en aquells indrets en què s'hi acostumi a arribar, així com en aquells on siguin freqüents les pluges, les nevades i les gelades en general.
[plantillavirals]