La festivitat que representa el col·lectiu LGTBI ja té data: el Pride de Barcelona d'enguany es celebrarà del 3 al 15 de juliol. Dues setmanes en què les entitats relacionades comptaran amb més de 5.000 metres quadrats de carpes i estands a la plaça Universitat. A més, a aquest nou espai se suma al tradicional escenari de Maria Cristina per descentralitzar la celebració.
L'acte de presentació ha tingut lloc aquest dimecres coincidint amb el dia internacional contra l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, perquè "és important recordar que encara cal denunciar els abusos que pateix el col·lectiu", ha afegit Poca.
En aquesta edició s'homenatjarà la vellesa i té com a lema "L'orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer". El motiu de la tria d'aquest tema és la soledat i un "retorn obligat a l'armari", ha comentat la directora de l'àmbit social del Pride de Barcelona, Maria Giralt. L'activista ha defensat la importància de parlar de la sexualitat de les persones grans, i ha denunciat que moltes vegades les parelles LGBTI són separades quan ingressen en una residència.
[noticiadiari]2/221802[/noticiadiari]
Laura Vilar, també activista, ha explicat que moltes de les seves companyes del col·lectiu han manifestat que preferien morir abans que anar a una residència. Vilar ha recalcat la importància de donar un tracte igualitari a les persones i ha demanat als professionals que valorin la part humana de cadascú, i no la vida "íntima". Encara que l'acte inaugural del Pride serà el 12 de juliol a la sala La Paloma, els dies forts es preveuen pel 14 i el 15 de juliol, que són els dies que hi haurà els concerts i el village a la plaça Universitat.
[plantillavirals]
«Pride» Barcelona 2023: tots els detalls de l'Orgull al carrer
La celebració disposarà d'un espai de 5.000 metres quadrats amb carpes a la plaça Universitat, a més de Maria Cristina
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de maig de 2023 a les 14:58
Et pot interessar
-
Societat Denuncien que Seat exclou el català de les visites guiades a la planta de Martorell
-
Societat Un grup de ball català es proclama subcampió de la Mundial de hip-hop a Arizona
-
Societat La Catalunya Nord demana més autonomia i més català a l'escola
-
Societat L'oferta de cursos públics de català arriba per primera vegada a les 40.000 places en un trimestre
-
Societat Es crema un restaurant peruà al barri de Sants
-
Societat Detenen un home a l’aeroport del Prat per transportar droga a l’equipatge i a l’interior del cos