Quan fer un espot inoblidable és missió impossible

Un vídeo impactant d'Ace Alzheimer Center Barcelona per recordar els efectes de la malaltia

Publicat el 21 de setembre de 2021 a les 08:44
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pMnx2RUiaXk[/youtube]
Com fer un espot inoblidable? Reconeguts publicistes com Lluís Bassat i Toni Segarra ho tenen clar: una bona música, escenaris singulars, animals –especialment gatets- i famosos com Andrés Iniesta. La fórmula és quasi infal·lible... però no per tothom. Ho recorda amb un vídeo impactant Ace Alzheimer Center Barcelona que recorda els efectes de l'Alzheimer amb l'experiència dels mateixos pacients. 
[nointext]
Ace Alzheimer Center Barcelona, entitat dedicada al diagnòstic, tractament i recerca de la malaltia d’Alzheimer, ha presentat el nou espot de la campanya “Regala memòria 2021” amb motiu del Dia Mundial de l’Alzheimer. Un any més, s’estrena un vídeo espot que té l’objectiu de sensibilitzar tota la societat sobre la realitat d’aquesta malaltia.

Mentre que el 2020, amb el context de la Covid-19, l’espot feia reflexionar sobre els 75 milions de persones que patiran Alzheimer el 2030, enguany se centra en apropar els efectes de la malaltia a tothom i sensibilitzar la societat sobre l’impacte en les persones amb Alzheimer.

L’espot, emotiu i colpidor, s’acosta en aquesta ocasió a un estil més documental. Emmarcat en l’univers publicitari, es proposa comprovar si és possible fer un espot inoblidable a partir de les recomanacions de publicistes de referència com Lluís Bassat i Toni Segarra. El vídeo ha comptat també amb la col·laboració d’Andrés Iniesta, els Cinemes Girona i la música de Joan Chamorro i Andrea Motis.

La doctora Mercè Boada, cofundadora, directora mèdica d’Ace i professora de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de UIC Barcelona, afirma que “sensibilitzar tota la població sobre què suposa l’Alzheimer per a les persones i quins són els seus efectes és imprescindible. En una malaltia que ens afecta tots, ens hi hem d’implicar”, i afegeix que “des d’Ace treballem amb l’objectiu que l’Alzheimer sigui història: volem aconseguir que tothom pugui recordar aquest espot”.

[h3]La detecció precoç i la recerca, principals reptes[/h3]
Realitzar un diagnòstic de la demència en fases lleus, quan encara s'és a temps d'actuar en la seva progressió, és una prioritat tant per la societat com per Ace. Amb aquest objectiu, Ace ha creat FACEmemory, el primer test online que permet detectar les persones amb deteriorament cognitiu i, així, descobrir de forma precoç la malaltia d’Alzheimer. En només dos mesos, 1.000 persones –un 34% homes i un 66% dones- han realitzat el test.

La doctora Boada insisteix que “sensibilitzar tota la societat és clau perquè tothom prengui consciència de la importància de revisar-se la memòria”, i afegeix que "és tant rellevant com una anàlisi de sucre o de colesterol". En aquest sentit, Boada recorda que "la detecció precoç de la malaltia és fonamental, ja que ens dóna l'oportunitat d'actuar en la seva progressió".

D’altra banda, la recerca és una de les principals àrees que treballa l’entitat, i és primordial per avançar en el tractament de la malaltia. En aquest sentit, i derivat de la recerca prèvia conjunta, Ace en col·laboració amb Grifols, ha obert enguany el primer Ambar Center, un centre ubicat a les instal·lacions d’Ace en el qual s’aplica el procediment mèdic Ambar. Un tractament que es basa en el recanvi plasmàtic periòdic amb albúmina, un procediment que ha demostrat alentir el deteriorament cognitiu i funcional en persones amb Alzheimer lleu i moderat.