
Les denúncies per trànsit o administratives i la resposta a les queixes per sorolls o conflictes veïnals són les actuacions dels Mossos que menys agraden als catalans. Així es desprèn de l'Enquesta de Seguretat Pública de Catalunya 2013 presentada aquesta setmana al Parlament, pel conseller d'Interior, Ramon Espadaler.
Segons l'estudi, un 17,2% de la població ha tingut contacte amb la policia catalana a iniciativa pròpia i un 20,7% a iniciativa dels mateixos Mossos. Un percentatge de població que valora el servei, en general, de manera "notable", entre eñ 7,1 i el 7,3 sobre 10. Ara bé, la nota canvia substancialment en els serveis que inclouen una denúncia de trànsit o una denúncia administrativa, serveis que tot i aprovar treuen la nota més baixa, un 5,4. Una puntuació lleugerament superior a la de fa dos anys quan els Mossos suspenien amb un 4,8.
Per altra banda, la resposta dels Mossos per queixes d'algun comportament molest com el sorolls o esbroncades amb els veïns. En aquests casos, el servei obté una nota de 6,2, la més baixa del rànquing de les valoracions dels contactes dels Mossos a iniciativa dels ciutadans.
A l'altra cantó de l'estadística, curiosament, els catalans posen un 7,5 de nota (escala del 0-10) el tracte dels agents en els controls de trànsit o un 7,8 la resposta a les peticions d'informació de la població.