Reclamen deixar de vincular la verola del mico amb el col·lectiu gai

Entitats LGTBI defensen que és una malaltia que pot afectar tothom i diuen al CAC que faci seguiment de les informacions relacionades

Publicat el 23 de maig de 2022 a les 10:22
La Plataforma d'Entitats LGTBI ha reclamat que es deixi de vincular la verola del mico amb el col·lectiu d'homes gais, bisexuals i altres homes que tenen sexe amb homes. Ha exigit també que no s'estigmatitzin persones, espais ni determinades pràctiques.

Les entitats han recordat que aquesta malaltia "pot afectar a tothom igual", dones i homes i de diferents orientacions sexuals. Ha demanat també al Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) que faci seguiment de totes les informacions contràries a la llei i que vagin en contra dels drets i el respecte a persones LGTBI. La Plataforma ha apuntat que cal donar informacions basades en l'evidència científica i fugir de tractament LGTBIfòbics.

El vocal de salut de la Plataforma LGTBIcat, Joaquim Roqueta, ha insistit que cal evitar estigmatitzar les persones afectades, sigui quin sigui el seu gènere o la seva orientació sexual, així com espais d'oci, en al·lusió a la clausura d'una sauna gai a Madrid. També ha demanat no estigmatitzar pràctiques com el chemsex o les persones que el practiquen i relacionar-les amb la verola del mico.

Per últim, la plataforma s'ha posat a disposició de les autoritats sanitàries per treballar conjuntament i donar missatges preventius tant al col·lectiu LGTBI coma la població en general per donar resposta conjunta a aquesta alerta sanitària.