Jordi Sànchez i Jordi Turull han habilitat la pàgina web vagadefam.cat per recollir adhesions a la seva denúncia contra el Tribunal Constitucional, a causa de la qual han iniciat una vaga de fam.
A la pàgina web es pot llegir el manifest firmat pels dos presos polítics, en què acusen l'estat espanyol de vulnerar els seus drets a la presumpció d’innocència, la llibertat, els drets polítics i el d’un procés judicial amb totes les garanties. "Són els tribunals internacionals, i en particular el Tribunal Europeu de Drets Humans, on avui dipositem la confiança per rebre justícia", asseguren.
En aquest sentit, acusen el Tribunal Constitucional de bloquejar el seu accés a la justícia europea pel fet de no tramitar cap dels recursos d'empara presentats per demanar el seu alliberament. "La doctrina del mateix Tribunal Constitucional estableix que els recursos contra els escrits de presó provisional han de gaudir de tramitació preferent i s’han de resoldre en un termini màxim de 30 dies", recorden. En el cas de Sànchez i Turull el primer recurs d'empara es va presentar el 22 de novembre del 2017, és a dir, fa més d'un any.
En aquests moments, la denúncia ja ha recollit més de 100.000 adhesions.
Sànchez i Turull obren una pàgina web per aconseguir adhesions a la seva denúncia
La pàgina web té un comptador que anirà informant dels dies de vaga de fam dels dos presos polítics
ARA A PORTADA
-
L'avió de Von der Leyen aterra d'emergència per un presumpte atac rus que l'ha deixat sense GPS Redacció
-
-
Illa promet la «lletra petita» del finançament aviat per aplanar els pressupostos amb ERC Bernat Surroca Albet
-
Salvador Illa i Carles Puigdemont obriran el curs amb una reunió a Brussel·les Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el 01 de desembre de 2018 a les 12:56
Et pot interessar
-
Societat Quatre noves línies i una seixantena de millores: novetats a la xarxa de busos interurbans
-
Societat Demostren que els grups de suport redueixen l'estrès en cuidadors de persones amb demència
-
Societat Les carreteres catalanes més mortíferes del 2025: les tres primeres acumulen el 25% de les defuncions
-
Societat Indignació per un infrahabitatge a l’Eixample: 400 euros per un lavabo amb llitera
-
Societat Saül Gordillo, condemnat a presó després d'admetre el segon cas d'agressió sexual
-
Societat El Meteocat manté l'alerta per pluges a nou comarques