El Ministeri de Sanitat ha confirmat aquest dimarts un nou cas de botulisme vinculat al consum de truites de patata envasades. D'altra banda, les autoritats també investiguen un altre cas com a probable després de rebre una notificació per part del govern noruec per dues persones que van ser a Barcelona el juliol passat i van consumir el producte.
[noticiadiari]2/260322[/noticiadiari]
Segons detalla el Ministeri, el 13 d'agost Noruega va informar de dos casos de persones amb botulisme que havien visitat Barcelona entre el 10 i el 23 de juliol. El primer, ja confirmat, és un home de 39 anys que va haver de ser ingressat a l'UCI a principis d'agost després de menjar truita entre el 17 i 23 del mes anterior i tenir símptomes forts. Se'l va tractar amb antitoxina botulínica.
El segon cas, encara en situació de probable, és una dona de 38 anys que va començar a tenir símptomes el 22 de juliol després de menjar truita de patata envasada entre el 14 i el 20 del mateix mes.
D'altra banda, en un informe de situació, el Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries ja comptabilitza 11 afectats pel brot de botulisme que va iniciar-se el juliol passat. Tots els casos estan vinculats a diverses marques de truites produïdes pel Grupo Palacios.
[plantillavirals]
Sanitat confirma un nou cas de botulisme per truites consumides a Barcelona
El Ministeri ja comptabilitza 11 afectats des del passat juliol

- Truita de patates. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
L'oest de la península encara crema: més de 200.000 hectàrees calcinades en una setmana Neus Climent
-
I ara un pacte d'estat? Els incendis tornen la crisi climàtica al primer pla amb els deures per fer Sara Escalera
-
El Govern envia mig centenar de bombers, catorze mitjans terrestres i tres d'aeris als incendis de l'Estat Redacció
-
Junqueras adverteix els socialistes que s'han «situat a anys llum» de l'aprovació d'uns pressupostos Sara Escalera
Publicat el 22 d’agost de 2023 a les 14:55
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimarts 19 d'agost: l'alerta per pluges es manté en una vintena de comarques
-
Societat Alerta de Protecció Civil per als peregrins del Camí de Sant Jaume
-
Societat Nous detalls sobre l'incendi del carrer Verdi a la festa major de Gràcia
-
Societat Una coneguda marca de roba incorpora el català a l'etiquetatge
-
Societat La Guàrdia Urbana desallotja una quarantena de persones sensesostre del parc de l'estació del Nord
-
Societat Descobreixen un cultiu de marihuana arran d'un incendi en una casa de Tordera