
Mentre la tuneladora que ha de cobrir els 800 metres que falten entre Gornal i el pou de Bifurcació de la Línia 9 ja avança des del passat 12 de novembre, els treballs de condicionament de set estacions de la zona, que estaven aturats des del juny de 2012, han tornat a arrencar des de principis de gener i aquest dilluns passat s'hi ha incorporat l'última remesa de treballadors que ja hi havien estat abans. Les estacions són Torrassa, Collblanc, Gornal i quatre parades més de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) de la Zona Franca, a la punta de la L9, on aquest ramal ja s'anomena L10 i creua l'antiga llera del riu Llobregat, on aniran les noves cotxeres.
L'aturada d'aquesta part de les obres es va ordenar de manera indefinida pocs dies abans de Sant Joan com a resultat del decalatge existent entre l'acabament del condicionament interior –molt avançat– i la compra i instal·lació de vies, catenàries i ascensors. El departament de Territori, en aquella ocasió, va argumentar que l'ordre provenia de les concessionàries i que la frenada no afectaria els terminis de posada en servei del ramal de l'aeroport el 2014.
Fonts dels treballadors han explicat a Nació Digital que a Torrassa s'estan instal·lant les escales mecàniques de la part de l'estació que correspon a la L9 i que al Gornal s'està treballant en el sistema de detecció d'incendis. Les mateixes fonts han apuntat que els treballs en aquestes estacions encara no han arribat a la fase de col·locació de vies, catenàries i ascensors. Aquesta última inversió correspon als pressupostos directes del Govern i GISA ja va comunicar a principis de 2012 que alguns d'aquests elements no s'adquiriran fins al 2014.