Prieto era conegut per formar part de les categories inferiors del Córdoba FC, a la categoria juvenil. Des de dijous, la policia espanyola havia demanat col·laboració ciutadana -i amb el permís de la família- per intentar trobar el jove després que deixés de comunicar-se amb els seus contactes a primera hora del matí, un cop tornaven de festa de la capital andalusa. La principal hipòtesi amb la qual treballaven els investigadors de la policia espanyola és la d'un atropellament accidental. Però el darrer comunicat de Renfe pot desfer aquest fil d'investigació.
Diverses imatges el situaven als voltants de l'estació de Santa Justa. Prieto va avisar els seus pares que tornava, però es va quedar sense bateria al mòbil. La policia espanyola confirma que diverses vegades va intentar accedir a l'estació, explicant als guàrdies de seguretat i als treballadors què havia passat -tenia un bitllet per tornar a Còrdova a les 7.15h-, però no el deixaven passar sense el tiquet. Els últims registres que té la policia sobre el jove el situen tres hores després per la zona, intentant accedir a l'estació. Per això mateix treballen amb la hipòtesi de l'accident en voler entrar a les vies.
Renfe desmenteix que el tren estigués operatiu
Pocs minuts després de trobar el cadàver del jove cordovès entre vagons d'un tren a Sevilla, Renfe ha informat que el comboi en qüestió no es posava en marxa des del 24 d'agost. Aquest dilluns ho ha fet per unes maniobres sense passatgers. Les paraules de Renfe desfarien la hipòtesi d'un atropellament, ja que el tren "no estava en marxa des de finals d'agost".COMUNICADO OFICIAL
— Renfe (@Renfe) October 16, 2023
-Renfe expresa su pésame a la familia de Álvaro
-El tren donde ha aparecido no prestaba servicio por avería.
-Desde agosto no se ha movido ni ha pasado revisión.
-Hoy realizaba una maniobra sin viajeros.
-Renfe colabora en la investigación con la policía
TVE es disculpa per les imatges
El programa Mañaneros de Televisió Espanyola on s'han emès les imatges del cadàver s'ha disculpat unes hores després de la retransmissió en directe. La direcció del programa ha assegurat que no emetran més el vídeo, l'esborraran de la pàgina web d'RTVE i posaran les imatges al servei de la policia espanyola en la seva investigació.Pedimos disculpas por las imágenes que hemos ofrecido en directo en el programa 'Mañaneros' de La 1. Imágenes que no deberían haberse emitido nunca y que han sido retiradas de la emisión en digital del programa. Reiteramos nuestras disculpas a la familia de Álvaro Prieto. pic.twitter.com/GySPGoqvkX
— Mañaneros (@MananerosTVE) October 16, 2023
[plantillavirals]