Més problemes a les obres de l'L9 de Barcelona. La tuneladora de les obres de la línia del metro està aturada a menys de 500 metres de l'estació de Mandri, segons ha avançat aquest dilluns La Vanguardia. En concret, s’ha decidit fer parar els treballs per "revisar i posar a punt la roda de tall", que s’havia desgastat més del previst pel tipus de terreny de la zona a excavar. La qüestió és que la tuneladora està aturada des del febrer. Això suposa posposar, encara més, la construcció del túnel.
La previsió del Departament de Territori és que les excavacions es reprenguin a finals de maig, i s'arribi cap a l’estiu del 2024 al pou de la futura estació de Mandri. Allà, la tuneladora es revisarà de nou abans d’encarar els 1,6 quilòmetres pendents fins a l'estació de Lesseps. Mentrestant, la resta d’obres de l'L9 continuen en marxa, com els pous per a les estacions de Sarrià i Mandri, o la llosa intermèdia.
Aquesta línia de la xarxa de metro de Barcelona ha arrossegat problemes des dels seus inicis. El 2022 es van reactivar les obres després d'onze anys d'aturada per mancances pressupostàries per part de la Generalitat de Catalunya. Els plans del Govern, un cop encetades de nou les obres, era aconseguir que els trens poguessin circular entre el Prat i Santa Coloma de Gramenet a partir del 2026. Una fita que cada vegada queda més lluny.