La dècada va començar amb un 23,3% el 2010, i en els anys següents va haver-hi un 16% el 2011, un 18,8% el 2012, un 21,8% el 2013, un 20,3% el 2014 i un 15,9% el 2015. En una entrevista d'Europa Press, el director del SCT, Juli Gendrau, ha ressaltat que hi ha casos d'accidents de cotxe amb diversos ocupants que resulten ferits lleus o greus, però que alguna persona no portava el cinturó i "acaba sent una víctima mortal".
El casc en accidents mortals
En el cas de víctimes mortals sense casc, s'ha registrat un descens respecte a 2018, ja que aquest any la xifra, fins al 15 d'agost, ha estat del 8,6% i en tot l'any passat va ser del 17,5%. El 2010 els motoristes que van morir en accidents i que no feien servir el casc va ser el 20%, mentre que el 2011 va ser el 7,8%; el 2012, el 14,3%; el 2013, l'11,6%; el 2014, el 8,3%; el 2015, el 16,7%; el 2016, el 8,6%, i el 2017, el 5,7%.
.jpeg)
L'accident ha estat a la carretera de Sentmenat Foto: Antonio Hernández
Més morts en cap de setmana
Gendrau ha alertat que aquest any més d'un 50% de les morts a les carreteres han estat en caps de setmana, del divendres a la tarda fins al diumenge a la tarda, i ha demanat "no baixar la guàrdia". En el que va d'any hi ha hagut una "reducció considerable" en l'accidentalitat, però ha indicat que ha augmentat la sinistralitat a la franja d'edat de més de 65 anys.
També ha lamentat que els motoristes han sofert més accidents que el 2018, ja que entre l'1 de gener i el 28 d'agost d'aquest any han mort 35 i 192 han resultat ferits greus, mentre que en el mateix període de 2018 va haver-hi 30 motoristes morts i 189 ferits greus, segons dades del SCT.
Un altre col·lectiu vulnerable a la carretera, els ciclistes, també registra un augment de la sinistralitat: hi ha hagut en el que va d'any set víctimes mortals, mentre que el 2018 va haver-hi dues, ha detallat Gendrau.