
La mobilitat a les carreteres catalanes durant el 2012 s'ha reduït un 5% en comparació amb el 2011, una tendència que es registra des del 2009, segons el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio. Es tracta d'un fenomen "general" vinculat a la crisi econòmica que es deixa notar "arreu del territori" i especialment a les vies de pagament, on la disminució se situa al voltant "d'un 8%".
Es tracta d'un fenomen "general" que afecta tot el territori català sense distincions. A la zona més propera a Barcelona, que concentra la major part del trànsit del país, les xifres absolutes són més elevades, però proporcionalment la davallada és similar a tot el país.
Aregio ha avançat una valoració del carril bus-VAO de la C-58 i ha explicat també en declaracions a l'ACN que durant aquests tres primers mesos han circulat una mitjana de 2.000 vehicles diàriament. "Acabarà quallant però la gent haurà de fer un petit esforç per organitzar-se". La concentració dels cotxes "no és la mateixa durant tots els dies feiners", matisa Aregio, i, d'entrada, el pes de les motos i del transport públic és superior al dels turismes.
"No és un carril perquè entrin més cotxes a Barcelona, és un carril perquè n'entrin menys", raona. "La nostra sensació és que anirà quallant, que la gent s'anirà organitzant per omplir un cotxe amb tres o quatre persones perquè li serà pràctic per evitar les situacions que a vegades es produeixen a la C-58", rebla Aregio.