
Una botiga d'Orange, en una imatge d'arxiu. Foto: Adrià Costa
Un jutjat d'instrucció de València ha prohibit a Orange continuar trucant un exclient de València i la seva família per oferir-li promocions. La mesura és cautelar i el magistrat l'ha aplicat a l'espera que es resolgui la denúncia per assetjament telefònic que l'home va interposar contra la companyia de telefonia mòbil.
L'exclient havia sol·licitat l'adopoció d'aquesta mesura cautelar perquè Orange el trucava insistentment per reclamar-li el pagament d'una suposada factura pendent. En realitat, però, el ministeri d'Indústria ja havia deixat clar a petició de l'home, advocat de professió, que el deute estava correctament abonat.
L'empresa, però, creu que encara està pendent i explica que la gestió dels cobraments està externalitzada en altres companyies, motiu pel qual no se sent directament "interpel·lada" per la decisió del jutge. Independentment de la resolució final del cas, és la primera vegada que un magistrat prohibeix a una companyia telefònica trucar un exclient per un cas d'assetjament.