Un mort i un ferit crític en una deflagració en una benzinera a Sant Sadurní d'Anoia

L'ingressat a la Vall d'Hebron, de 27 anys, té cremades al 45% del cos i ha inhalat fums tòxics, fet que complica la seva situació

Publicat el 30 de maig de 2017 a les 19:40
Una persona ha mort i una altra ha resultat ferida crítica aquest dimarts a la tarda en una deflagració que s'ha produït en una benzinera de Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès), segons han informat els Mossos d'Esquadra. El sinistre s'ha produït quan passaven cinc minuts d'un quart de quatre de la tarda mentre els dos operaris es trobaven fent tasques de neteja en un dipòsit subterrani d'una benzinera, situada a la carretera de Sant Quintí de Mediona.

Quan els bombers han arribat han vist que sortia fum del dipòsit però que no sortia flama. Poc abans de les sis de la tarda han aconseguit rescatar la víctima mortal i el ferit greu. Fonts de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia han informat que la zona es troba acordonada i han demanat que per precaució ningú s'acosti a la zona ni a peu ni en cotxe. Fins al lloc, s'hi han desplaçat deu dotacions dels bombers de la Generalitat i un helicòpter dels GRAE.

La persona ferida greu és un jove de 27 anys que ha patit cremades al 45% del cos i ha inhalat fums tòxics, fet que complica la seva situació. Ho han explicat fonts de l'Hospital Vall d'Hebron, on està ingressat.

Són dos operaris que feien tasques de neteja i manteniment en un dipòsit soterrat en una benzinera situada a la carretera de Sant Quintí de Mediona. Els fets han tingut lloc poc abans de les 15.20 h i quan els Bombers han arribat a l'indret han vist que sortia fum del dipòsit però que no sortia flama. En un primer moment s'havia informat que les dues persones havien mort, però després s'ha vist que un d'ells encara es movia. Poc abans de les sis de la tarda han aconseguit rescatar la víctima mortal i el ferit greu.

Els dos treballadors, tant el ferit greu com la persona que ha resultat morta, estaven contractats per una empresa externa de Sant Sadurní d'Anoia. L'alcaldessa del municipi, Maria Rosell, ha explicat que ja feia diversos dies que els operaris treballaven al dipòsit i, segons ha dit, el succés s'ha produït "quan quedaven deu minuts perquè acabessin el manteniment". L'alcaldessa també ha aclarit que als dipòsits no hi havia restes de gasolina.

En el moment de la deflagració, segons ha relatat Rosell, a la gasolinera hi havia els propietaris de les instal·lacions i també "gent que estava omplint els dipòsits dels seus vehicles de gasolina". A més, al costat de la gasolinera hi ha un restaurant que en aquell moment estaven servint menjars.

L'alcaldessa ha anunciat que l'Ajuntament de Sant Sadurní decretarà dos dies de dol oficial.