Bones notícies en la lluita contra l'Alzheimer. Un nou estudi determina que els biomarcadors p-tau231 i p-tau217 mesurats a la sang són idonis per mostrar els primers signes d'acumulació de proteïna amiloide al cervell -proteïna clau relacionada amb l'Alzheimer- en persones sense símptomes cognitius. Més concretament, els resultats converteixen el p-tau231 en un biomarcador especialment idoni per captar canvis cerebrals incipients abans que la placa de la proteïna amiloide es manifesti.
Segons els investigadors, això fa que sigui molt prometedor per detectar de manera precoç persones de mitjana edat amb un elevat risc de desenvolupar Alzheimer i fer assaigs clínics dirigits a aquesta fase primerenca de la malaltia. La troballa avança amb escreix la detecció de la malaltia en fases molt inicials per a poder combatre els seus primers efectes.
L'estudi, amb dades de gairebé 400 persones, indica que els biomarcadors en sang p-tau231 i p-tau217 van mostrar l'associació més forta amb la retenció d'amiloide a regions d'acumulació primerenca al cervell, i es van associar amb augments longitudinals en la captació d'aquesta proteïna en individus sense patologia amiloide manifesta en començar l'estudi.
Aquestes dades indiquen que són aquests dos biomarcadors els que capten millor els primers canvis cerebrals relacionats amb la presència d'amiloide, fins i tot abans que hi hagi un clar dipòsit de la proteïna en forma de plaques. La investigació, liderada pel Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM-Hospital del Mar) i la Universitat de Göteborg, ha estat publicada a la prestigiosa revista Nature Medicine.
[plantillavirals]
Un nou estudi identifica dos elements a la sang que poden captar els primers indicis d'Alzheimer
L'estudi, amb dades de gairebé 400 persones, indica que els biomarcadors en sang p-tau231 i p-tau217 són idonis per mostrar els primers signes d'acumulació de la proteïna clau relacionada amb la malaltia
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2022 a les 15:46
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest dimecres 7 de gener: es mantenen les alertes per fred i neu
-
Societat
Mor un home sense llar en un pàrquing a Badalona durant l'onada de fred
-
Societat
La grip es manté per sobre del nivell moderat de transmissió després de Nadal
-
Societat
Una administració de loteria del Prat de Llobregat ven 7 dècims del primer premi i ha de tornar 3 més
-
Societat
El 06703, primer premi de la loteria de Reis 2026, cau a una desena de municipis catalans
-
Societat
Catalunya registra mínimes de -12 graus el dia de Reis en plena onada de fred
