ARA A PORTADA
Publicat el 11 de maig de 2015 a les 09:04
"Girona és la capital de la primavera a Catalunya. Quan arriba Temps de Flors, arriba la primavera", expressava l’actor Quim Masferrer en l'acte inaugural de la 60a edició de la mostra. Enguany es podran visitar, fins al 17 de maig, 164 projectes florals dividits en 134 espais –patis, jardins i monuments- de la ciutat.
Una de les principals novetats d’aquest any és que els espais estaran oberts de les 10 del matí a les 10 de la nit, una hora més que ens les edicions anteriors, fet que permetrà als visitants veure els projectes durant les hores en què ja no hi ha llum. A més, dimecres i dissabte vinent, els espais estaran oberts fins a les dotze de la nit.
Un dels espais que lluirà especialment aquest any quan es faci fosc és el riu Onyar, on s’han instal·lat 35 flors gegants de colors que s’il·luminen al vespre. Per celebrar aquesta edició especial, des del consistori s'ha encarregat a l'artista Andreu Carulla la creació d'un objecte únic que representi la síntesi dels sentits. La flor dels sentits recull en una sola peça el tacte d'una margarida, el dringar d'una campana, l'anamorfisme de les cases de l'Onyar, el perfum d'una bola de fusta amb aroma de flor de lotus i el gust d'uns bombons florals elaborat per Jordi Roca.
L’objecte tindrà un preu de 35 euros i es podrà adquirir a l’Oficina de Turisme de la Rambla i al Punt de Benvinguda. Un altre dels "regals" d'aquesta edició serà l'estrena de la sardana "Girona, Temps de Flors", que interpretarà la Cobla Montgrins el 14 de maig, a les 21 h, al Centre Cultural La Mercè, en una actuació gratuïta. La sardana ha estat composta per Eduard Font i Coll amb lletra de Mercè Font i Pi.
Com cada any, aquest 2015 s’ha implementat també una novetat tecnològica per als visitants del festival. S'han elaborat audioguies dels espais considerats imprescindibles en quatre idiomes: català, castellà, anglès i francès. Aquest instrument permetrà fer una visita pel recorregut de Temps de Flors amb un valor afegit, ja que es descriuran els espais dels "10 imprescindibles" i els projectes que s'hi emmarquen.
Et pot interessar
-
Societat Els delictes sexuals creixen un 12,5% a Catalunya durant els primers mesos del 2025
-
Societat Els investigats per l'herència de Pere Mir defensen que van complir la seva voluntat
-
Societat Un simulacre d'accident de tramvia a Barcelona avalua la resposta a sinistres amb moltes víctimes
-
Societat La DGAIA: què és, quines funcions té i per què viu una crisi?
-
Societat Aquestes són les quatre pitjors empreses del 2025, segons els consumidors
-
Societat Collboni adverteix al Comitè de les Regions que Europa s'enfronta a una crisi de l’habitatge «mai viscuda»