La Generalitat, Telefònica i la Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) han signat aquest dilluns un conveni de col·laboració per promocionar una aplicació que permet a les persones sordes contactar fàcilment amb el telèfon d’emergències 112. El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha subratllat la "responsabilitat" dels poders públics d’aconseguir una "millor integració" d'aquest col·lectiu i ha assenyalat que aplicacions com la que s'ha presentat avui són necessàries per fer-ho.
En el marc del conveni, ACAPPS serà l’encarregada de fer la distribució limitada de l'app de manera gratuïta dins del col·lectiu de persones sordes de Catalunya. També en farà difusió i en promourà la utilització dins dels seus àmbits d’actuació.
En l'aplicació, el pictograma de cada situació (un accident de trànsit, un delicte, un incendi o una incidència mèdica, per exemple) inclou el botó "Avisar 112", que un cop es prem permet geolocalitzar la posició del telèfon mòbil. Després apareix una pantalla amb les dades introduïdes prèviament o les que es vulguin introduir en aquell moment i des d'aquesta ja es pot avisar directament al 112.
Una aplicació facilitarà l'accés de les persones sordes al telèfon d'emergències 112
La Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes farà la distribució del servei
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de novembre de 2015 a les 17:20
Et pot interessar
-
Societat Barcelona commemora els 20 anys de l’aprovació del matrimoni igualitari: «L'Orgull no caduca»
-
Societat El temps del cap de setmana del 19 i 20 de juliol: núvols i baixada de temperatures
-
Societat Es recupera la circulació a l'AP-7 després de retencions per accidents
-
Societat La Generalitat incentiva amb un plus l’ús del català als jutjats
-
Societat Prohibit el bany en tres platges catalanes per la qualitat de l'aigua
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»