Terrassa tindrà, aquesta temporada d'estiu, una piscina que dedicarà dos dies sencers a les persones que vulguin banyar-se sense roba. Es tracta d'una versió reduïda de la proposta que va aprovar el ple municipal el juliol de l'any passat, que proposava una franja setmanal de dues hores per banyar-se nu.
Finalment, però, la proposta serà la de dos dies sencers en tota la temporada. El primer, el divendres que ve, 23 de juny, i el segon, el 4 de setembre, dos dies en què la piscina municipal de la Maurina permetrà el bany sense roba. Es tracta del dia abans de l'obertura i el dia després de la clausura de la temporada de bany, i la instal·lació tindrà horaris i tarifes normals.
Segons ha explicat Ander Zurimendi, de la CUP, el partit que va presentar la moció, es tracta d'un acord a què s'ha arribat amb la regidoria d'Esports després d'una negociació. "Establir la franja nudista dins de l'horari de la piscina no era viable tècnicament", ha explicat el cupaire, "i s'hauria hagut de fer abans de les deu del matí o després de les vuit del vespre, una opció que hem descartat per qüestions climàtiques".
Davant d'això, els cupaires han acceptat els dos dies nudistes perquè consideren que "calia ser flexible i calia que, ni que fos amb dos dies, hi hagués un debat i un espai". En aquest sentit, la piscina de La Maurina és la que s'ha triat perquè "és més tancada i així podem evitar els conflictes que pugui causar l'activitat nudista".
Un cop passin els dos dies -i, evidentment, la resta de la temporada- s'estudiarà com ha funcionat la proposta i es valoraran les opcions pel 2018. "És una prova pilot, però serà més senzill fer-ho així que amb les onze franjes que proposàvem, i també és una manera d'ampliar el debat", ha afirmat Zurimendi.
De fet, la voluntat de la CUP no és restar hores de bany a la resta d'usuaris, sinó "ampliar possibilitats per a totes les persones que volen banyar-se despullades" i, també, portar a primera plana "el tabú de la nuesa: no ho fem perquè sigui més guai o més hippy, sinó perquè volem que tothom estigui content amb el seu cos i, així, combatre la pressió estètica de la societat".
Una piscina municipal de Terrassa tindrà dos dies dedicats als nudistes
Societat
La franja nudista que va aprovar el ple es transforma en dues jornades a la piscina de la Maurina en què els banyistes podran anar despullats
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Publicat el
15 de juny de 2017 a
les 09:46
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol reforça la vacunació i recondiciona els centres educatius de Ceuta després de la crisi migratòria
-
Societat
Una incidència entre Castelldefels i Garraf afecta l’R2 Sud, l’R13, l’R14, l’R15, l’R16 i l’R17
-
Societat
«Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa»
-
Societat
«A l’estiu, Gràcia perd una mica l’essència del barri»
-
Societat Un nou bus de TMB circularà al voltant del Camp Nou els dies de partit del Barça
-
Societat La restauració muta a Barcelona: més franquícies i menys bars que tanquen el diumenge
