Una vaga encoberta de maquinistes obliga a suspendre trens de la línia Portbou-Barcelona

Està previst que Renfe i el sindicat Semaf es reuneixin dimarts que ve per trobar una sortida al conflicte laboral

Publicat el 14 de novembre de 2010 a les 09:05
Una vaga encoberta de maquinistes de Renfe obliga a suspendre des de dimarts passat alguns trens que fan el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l'inversa. La companyia ferroviària atribueix les incidències a un conflicte laboral que està portant a una vaga no anunciada per parts dels maquinistes i això provoca la suspensió diària del primer i últim tren del dia amb origen i destí a Portbou. Les cancel·lacions es produeixen també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona i està previst que les afectacions s'allarguin fins aquest dimarts quan, segons ha assegurat Renfe, l'empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.

Aquesta no és la primera vegada que els maquinistes entren en conflicte amb l'empresa i plantegen mobilitzacions. El mes de maig passat, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) va convocar els maquinistes a fer tres dies de vaga. Reclamaven més places a l'aparcament soterrat de l'estació de Sants. Un mes anterior a aquesta vaga també n'hi va haver una altra que es va convocar per no estar d'acord amb les modificacions de les condicions laborals.

Sembla, doncs, que els conflictes laborals amb els maquinistes continua pel mateix camí i aquesta setmana, sense anunciar-ho, estan duent a terme una vaga des de dimarts que obliga a suspendre diàriament el primer i últim tren del dia que cobreix el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l'inversa. Molts passatgers d'aquesta línia han de viure cada dia un calvari per desplaçar-se cap a la capital catalana.

Les cancel·lacions dels serveis s'estan produint també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona. Renfe ha disposat un servei alternatiu per carretera i aquest dissabte poc després de les set del matí sortia un autocar que recollia els passatgers a l'estació de Girona fins a Sant Celoni i allà enllaçaven amb un tren de Rodalies que els acabava de dur a Barcelona.

El viatge va durar gairebé tres hores. L'autocar que els duia a Sant Celoni va parar a Caldes de Malavella i Sils i a partir d'aquí va seguir per la carretera comarcal que va a Sant Celoni on el conductor desconeixia on s'ubicava l'estació de tren i els mateixos passatgers el van haver d'indicar. Un cop a l'estació, els passatgers van pujar a un Rodalies que els va portar cap a la capital catalana fent totes les parades establertes en el trajecte.

Aquest diumenge, el primer tren que surt des de Girona -excepcionalment els diumenges- ha circulat amb normalitat, però la vaga pot continuar afectant la circulació de trens durant dos dies més. Davant d'aquesta situació, Renfe denuncia un incompliment d'horaris mínims dels maquinistes i està previst que la vaga encoberta es pugui allargar fins dimarts que ve quan, segons ha assegurat Renfe, l'empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.