L'ordenació de les llars ha anat evolucionant amb el pas del temps, sempre amb la voluntat que la vida quotidiana dels seus habitants sigui més senzilla i fàcil. Un dels elements que ha anat perdent protagonisme i pràcticament desapareixent en les noves construccions és el bidet.
Destinat a la higiene personal, aquest element era molt habitual i encara està present en els lavabos dels edificis més antics. La realitat, però, és que es fa servir poquíssim i moltes persones opten per, directament, retirar-lo del seu bany i així guanyar uns pocs metres d'espai. Però això no es pot fer a tot arreu.
Hi ha una ciutat de l'Estat en què tenir un bidet al bany és una obligació que està marcada per llei. Es tracta de Zamora, que en el seu pla d'ordenació urbana estableix el següent: "Tot habitatge unifamiliar haurà de tenir una habitació de bany completa, composta per un lavabo, una pica, un bidet i una dutxa".
La norma es va establir i aprovar el 1986, moment en què aquest element encara era imprescindible a molts lavabos. Però la llei es va ratificar el 2011 i la presència del bidet és d'obligat compliment, ja que sense la presència d'aquest element l'Ajuntament no pot atorgar la llicència de construcció a nous edificis.