VÃDEO Un canal franco-alemany es fa ressò de la cuina de la Garrotxa
Societat
Filmat pel realitzador Claus Wischmann l'octubre passat, mostra la tasca de l'artesà de la carn de porc Fermí Corominas
ARA A PORTADA
-
-
Política El govern espanyol s'afanya a negar tensions amb Felip VI: «La relació és bona» Pep Martí i Vallverdú
-
Política El Govern s'aboca a la vaga el primer dia de curs sense perspectives de reobrir la negociació amb els sindicats Bernat Surroca Albet
-
Societat Totes les víctimes que s'han cobrat les proves PISA a la conselleria d'Educació Gerard Mira
-
Publicat el
20 de juny de 2018 a
les 14:12
El canal de televisió franco-alemany Arte ha estrenat recentment un vídeo sobre la cuina de la Garrotxa, centrat en la tasca que fa l'artesa de la carn de porc Fermí Corominas, de la granja Mas Corominas de Begudà, dins el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, que podem trobar habitualment a la plaça Mercat d'Olot contant les delícies dels seus porcs Duroc.
El reportatge –signat pel realitzador alemany Claus Wischmann–, es pot escoltar en francès o alemany (amb subtítols en castellà), i també inclou una pàgina web (només en francès) on s'expliquen fil per randa les receptes culinàries que apareixen en la filmació: el llom de porc amb taronja, les patates d'Olot i la coca de llardons
El breu text que acompanya el vídeo manifesta que Corominas "cria els seus propis porcs i perpetua una llarga tradició culinària local amb la seva botifarra de porc amb all. La seva esposa és especialista en les "patates d'Olot", croquetes de patata farcides de carn de porc i au, amanides amb canyella i espècies".
Et pot interessar
-
Societat
La Moncloa porta l'estatut sanitari al Congrés malgrat el xoc amb els metges
-
Societat
Barcelona sense biblioteques: «Ens quedem sense un dels pocs espais on tothom pot estar tranquil»
-
Societat
Identifiquen dos homes per gravar noies orinant al carrer durant les festes de Sants
-
Societat
La factura definitiva de la visita del Papa a Barcelona s'enfila fins als 3,3 milions d'euros
-
Societat
El cuiner Ferran Adrià i la directora del Sincrotró ALBA Caterina Biscari, Medalles d'Or de la Generalitat
-
Societat
Un pèrit extern revisarà els edificis afectats del Putxet per determinar les indemnitzacions
