Altres persones han acomiadat el Tramvia a la seva manera. És el cas de tres senyores que han enregistrat un vídeo (podeu veure a sota la gravació que n'ha fet el periodista d'El Periódico Carlos Márquez), on han dit "adeu" a l'últim comboi, corrents rere seu, fent-li petons i emocionades. El vídeo pot fer fortuna a les xarxes.
Fenómeno fan al Tramvia Blau camí de la cotxera pic.twitter.com/GlNjZxD5aE
— Carlos Márquez (@cmarquezdaniel) 28 de gener de 2018
Tramvia Blau entrant a cotxera després de 117 anys de servei pic.twitter.com/TahPzYJRwf
— Carlos Márquez (@cmarquezdaniel) 28 de gener de 2018
Despedint el Tramvia Blau amb molta classe pic.twitter.com/FyQ7sgzZi7
— Carlos Márquez (@cmarquezdaniel) 28 de gener de 2018
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assegura que destinarà 11 milions d'euros per deixar el transport en condicions de circular "amb seguretat" molts més anys.
Les actuacions de remodelació previstes són un nova plataforma ferroviària, el canvi de totes les vies i la catenària, la renovació d’un dels tramvies -per dotar-lo de les eines de conducció que ja tenen els tres renovats anteriorment-, la reparació dels tramvies que habitualment fan el servei amb passatgers, i la tramitació de la llicència d’activitat i altres actuacions complementàries.
Bosch lamenta que no se sàpiga quan tornarà a circular
El president del grup municipal d'ERC, Alfred Bosch, ha visitat aquest diumenge el Tramvia Blau i ha lamentat que no se sàpiga quan tornarà a circular. "Avui molts venim a dir que ens estimem el Tramvia i que volem que torni aviat", ha manifestat per després demanar que es un presenti un projecte i que s'aclareixi quan començaran les obres. Segons Bosch, el govern de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, no té "cap previsió" sobre quan tornarà a circular el tramvia i això significa que "alguna cosa s'ha fet malament".
Mentre duri la suspensió del servei, els usuaris podran utilitzar com a alternativa la línia 196 de bus (Pl. Kennedy - Bellesguard) que realitza part del trajecte per l’avinguda Tibidabo i que circula tots els dies de 7:30 a 22 hores, amb freqüències de 13 minuts la major part del dia.
El Tramvia Blau data del 1901 i és l'únic supervivent de l'antiga xarxa de tramvies de la capital catalana. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l'inici de l'avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, i salva un desnivell de 93 metres. TMB n'és l'operador des del 1981, per cessió de l'Ajuntament de Barcelona, i l'ha mantingut en funcionament des del 1985, amb una interrupció a principis dels anys 90 motivada per la construcció de la Ronda de Dalt.
Hoy despedimos el #TramviaBlau de #Barcelona, que deja de circular de forma indefinida para llevar a cabo unas importantes obras de remodelación de la infraestructura. ¡Esperamos que vuelva pronto! #SalvemElTramviaBlau pic.twitter.com/YLRDIRprdg
— Trenesmania.com (@trenesmaniacom) 28 de gener de 2018
Mani cuqui #salvemeltramviablau pic.twitter.com/VOnyCFTtIg
— La Santa Espina (@LaSantaEspina1) 28 de gener de 2018
ART.155 en Barcelona.Últimos viajes del Tramvia Blau per Av.Tibidabo!! Ya te va bien el lío de la #republica para hacer y sobretodo deshacer la ciudad,veritat @AdaColau ? Marxa ja al alcadessa!! #salvemeltramviablau pic.twitter.com/5FWkdO20NP
— República2018 (@daper72) 28 de gener de 2018