El regidor de Parc i Jardins i segon tinent d'alcalde de València, Juan Manuel Badenas, ha anunciat que retiraran el nom de Guillem Agulló d'un dels passejos de la ciutat. El representant de Vox aclareix que "òbviament" retiraran aquesta denominació perquè és una "imposició d'una part dels valencians" que, després de les últimes eleccions, es tracta d'una minoria.
El passeig, situat als Jardins dels Vivers, portava el nom del jove antifeixista assassinat per un grup de neonazis des del 2018. Aquesta polèmica decisió arriba després que aquest dimarts el PP i Vox acordessin al Parlament valencià que s'eliminés el Premi Guillem Agulló, que es lliurava a persones o entitats que lluitaven contra delictes d'odi. A més a més, aquests dos fets venen precedits d'un atac feixista en un casal de Castelló de la Plana.
La decisió de commemorar la mort del jove antifeixista es va fer el 2018, en complir-se 25 anys del fet. El regidor de Vox, ha justificat que la decisió presa pel govern del moment, format per Compromís i PSPV, representa a una minoria actual, i que és necessari "denominar al passeig segons el qual la majoria de valencians pensen i senten".
D'altra banda, el portaveu de Compromís, Papi Robles, ha recordat que Agulló va ser víctima de "terrorisme feixista" i que no es pot permetre que a la ciutat de València es facin "passos enrere" en la lluita per la memòria democràtica de les víctimes que es posicionen en contra del terrorisme.
[plantillavirals]
Vox retirarà el nom de Guillem Agulló d'un passeig de València
L'Ajuntament ha anunciat la decisió dos dies després que el Parlament del País Valencià acordés retirar el Premi en record al jove antifeixista
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 07 de març de 2024 a les 11:00
Et pot interessar
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona
-
Societat Niubó garanteix que el Govern defensarà el català a les aules