Un total de 10.469 persones han participat en la fase de votació popular de la iniciativa organitzada per la Direcció General de Política Lingüística a les xarxes social per trobar les 10 paraules més boniques del català. Xiuxiuejar, aixopluc, caliu, tendresa, llibertat, moixaina, amanyagar, enraonar, ginesta i atzavara, han estat les paraules escollides d’entre 25 finalistes, que havien estat les paraules proposades més cops pels usuaris durant la primera fase del concurs. La iniciativa s’ha emmarcat en els actes de commemoració de l’Any Pompeu Fabra.
En la primera fase del concurs, duta a terme des del 26 d’abril fins al 3 de maig, es van rebre 179 propostes de 131 usuaris. Per fer una proposta calia piular a Twitter la paraula o paraules preferides amb l’etiqueta #RepteFabra3. Entre els participants d’aquesta fase s’han sortejat 10 bitllets per a dues persones a la ruta Pompeu Fabra.
Les 10 paraules més votades aniran ara al Pavelló de les llengües (Talepaviljoen). Aquest espai és l’eix central del projecte Terra de Llengües (Lân fan taal ), una iniciativa de l’ONG d’Afûk en el marc de la Capital Europea de la Cultura 2018 que se celebra a la ciutat neerlandesa de Ljouwert. A l'interior d'aquest edifici hi ha una representació de la llengua i la cultura de les petites comunitats lingüístiques europees. A l’exterior, el Jardí de les Llengües és on s’exposen les 10 paraules més boniques d’idiomes diversos.
Xiuxiuejar, llibertat o tendresa, entre les paraules «més boniques» del català
S'han escollit per votació popular en una iniciativa que s'emmarca en els actes de commemoració de l’Any Pompeu Fabra
ARA A PORTADA
-
La Unió Europea proposa suspendre l'acord de cooperació comercial amb Israel i decidiran els estats Redacció
-
Escletxa a Barcelona amb la Flotilla: la dreta en fa befa mentre PSC, BComú i ERC demanen protecció David Cobo
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 08 de maig de 2018 a les 16:27
Et pot interessar
-
Societat Una finca de llogaters al Poble-sec es rebel·la contra la nova propietat: «Ens volen expulsar»
-
Societat Set de cada deu treballadors catalans mengen per ansietat o estrès durant la jornada laboral
-
Societat El temps d'aquest dimecres 17 de setembre: torna parcialment el sol
-
Societat Tres carrers del barri de la Sagrada Família tindran el nom de dones oblidades
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona demana eliminar Israel del Tour de França 2026
-
Societat La nova llei del taxi preveu restringir al màxim l'ús d'Uber, Cabify i Bolt dins de Barcelona