La tria del supermercat és una de les decisions de la vida quotidiana que pot generar més dubtes. L'oferta és cada cop més àmplia, amb grans cadenes de supermercats, i altres que són més locals o territorials. En tot cas, el client sempre busca un bon equilibri entre la qualitat del producte i els preus. Per decidir-se, un estudi recent aporta dades interessants.
Aquesta anàlisi elaborada per l'agència Adentity ha mesurat la reputació d'un total de 16.467 establiments de diferents cadenes de supermercats de l'Estat a través de 9,2 milions de ressenyes aGoogle. Entre els factors valorats hi ha les diferents ubicacions, la mitjana de ressenyes i la mitjana de puntuacions, que són mostra del nivell d'atenció al client, de la qualitat dels productes i de l'experiència de compra.
El primer supermercat català que apareix al rànquing és poc conegut. Es tracta de Keisy Supermercats, una petita cadena familiar que es va fundar el 1998 amb la primera botiga al carrer Bailèn de Barcelona. Actualment, el grup compta amb deu botigues a la capital catalana i uns 250 treballadors, amb la voluntat de continuar creixent.
Keisy Supermercats també es troba en les primeres posicions de les microcadenes de l'Estat, aquelles que compten amb menys de 20 supermercats. A la llista de cadenes mitjanes, aquelles que tenen entre 51 i 200 establiments, també hi ha presència catalana amb Plusfresc. Pel que fa a les grans cadenes, de més de 500 botigues, bonÀrea és el millor valorat pels consumidors.