La circulació de les línies R2, R2 nord, R8 i R11 va recuperant la "normalitat" amb alguns retards després de la incidència d'aquest divendres 12 de desembre entre Mollet-Sant Fost i Granollers Centre, segons informa Renfe. El Baix Montseny, a primera hora del matí, ha estat sense connexió de tren amb Barcelona i els universitaris de la comarca no tenien, tampoc, l'opció de fer el transbord a Granollers per anar a la Universitat Autònoma de Barcelona (R8), la línia que va direcció Martorell.
L'avaria, segons han informat des d'Adif, es localitzava a la catenària. Els fets van tingir lloc cap a les 6:29 hores amb la trencada d'una catenària, que ha fet malbé també el vidre de la finestra d'un vagó del tren, que aleshores es trobava a Montmeló. Els vidres i l'incident haurien afectat dues persones i això ha fet que el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) les hagi hagut d'atendre.
Una d'elles va ser donada d'alta in situ i l'altra la van traslladar en estat lleu al CAP de Granollers. Els Bombers de la Generalitat han ajudat a evacuar el passatge d'un tren afectat, a l'altura de Montmeló. Hi van activar cinc dotacions.
L'avaria ha afectat directament els usuaris del servei al Baix Montseny que es desplaçaven cap a la feina o el seu centre d'estudis. Molts, però, han van acabar renunciant a dur a terme el seu trajecte per manca de transport propi. "Les mancances del transport públic català es fan patents cada dia, però en dies com avui encara més. La comarca pateix un dèficit històric de trens i autobusos", ha declarat un testimoni a NacióBaixMontseny.
Incertesa a l'estació de Sant Celoni
A les 10:30 hores es va establir la circulació per via única a l'R2, l'R2 nord i l'R11. L'R8 s'ha suprimit i s'ha establert servei alternatiu per carretera entre Cerdanyola Universitat i Granollers Centre. En qualsevol cas, Renfe recomanava fer servir mitjans alternatius de transport per desplaçar-se entre les poblacions afectades.
A les 16 hores el servei de tren de les línies continuava sense haver recuperat la normalitat. De fet, des de l'estació de Sant Celoni, amb alguns trens aturats, els passatgers es van derivar a un servei d'autobús que connectava amb Granollers. A partir d'allà, afirmen els operaris, els usuaris van haver de continuar el seu trajecte dalt del tren. Els treballadors de l'estació de Sant Celoni desconeixien quan sortiria el pròxim tren i els horaris dels trens en funcionament eren incerts.
L'autobús seguia el traçat de l'R2 i feia parada a totes les estacions de la comarca de la banda del Vallès: Palautordera, Llinars, Cardedeu i Les Franqueses Granollers-Nord. El trajecte, més llarg que de costum, es va veure agreujat perquè, segons afirmen alguns usuaris, "els conductors no sabien on anaven". "El xòfer de l'autobús ens va portar a l'estació de les Franqueses de l'R3 en lloc de l'estació les Franqueses Granollers-Nord i va haver de fer mitja volta", han explicat a NacióBaixMontseny.
Pel que fa a l'R11, el compte d'X automatitzat va anunciar l'anul·lació d'alguns trens, com els que havien d'arribar a les 16:08 hores a Portbou i el que tenia d'hora d'arribada les 20:10 hores a Sants.
