El Fòrum 10 de Puig-reig, el cicle de xerrades anual dedicat a la comunicació, se centra enguany en la commemoració del centenari de la ràdio a Catalunya. Un total de deu ponents formen part del programa, que parlarà de l'evolució del mitjà al llarg d'aquest segle i dels reptes de present i futur en l'era digital. Els debats estaran moderats per Josep Genescà, director de Ràdio Puig-reig i coordinador del certamen, i tindran lloc en quatre jornades d'aquest mes de novembre.
La Sala, a la plaça Nova, tornarà a ser el punt de trobada d'experts i professionals de la comunicació amb un públic interessat en el sector. El cicle arriba a la 33a edició reforçant la trajectòria de Ràdio Puig-reig -el Fòrum va néixer el 1991 per celebrar el 10è aniversari de l'emissora- i la missió dels mitjans en la societat. L'arrencada del cicle serà aquest divendres, 8 de novembre (20.00h), amb la proposta titulada El centenari de la ràdio a Catalunya, i que unirà Margarida Moles (coordinadora dels actes de commemoració del centenari de la ràdio de Ràdio Associació de Catalunya), Josep Maria Martí (president de l’Observatori de Ràdio de Catalunya, exdegà del Col·legi de Periodistes i exdirector de Ràdio Barcelona i SER Catalunya,) i Miquel Miralles (conseller del Consell Audiovisual de Catalunya).
El 16 de novembre (19.00h) es donaran cita Núria Orriols (periodista del Diari Ara i autora del llibre Metamorfosi o extinció) i Jordi Panyella (periodista d'El Punt Avui i autor de llibres com Salvador Puig Antich: Cas Obert), en la xerrada per parlar sobre el periodisme d'investigació. Una vida als mitjans és la pròxima parada, el 23 de novembre (19.00h) amb Marta Romagosa (periodista de Catalunya Ràdio) i Toni Clapés (director i presentador del programa Versió RAC1). La darrera jornada, el 29 de novembre (20.00h) plantejarà l'ús i convivència de la intel·ligència artificial al periodisme, i hi participaran Pere Mas (director dels programes Preguntes Freqüents de TV3 i de Versió Estiu a RAC1), Abraham Orriols (periodista de TV3 i autor del llibre Més enllà de les muntanyes) i Marc Melillas (director general de Mitjans de Comunicació).