El nou punt d'atenció a l'emprenedor permet crear empreses en 48 hores

El PAE permet reduir la burocràcia i facilitar els tràmits de constitució de determinades formes jurídiques

Publicat el 26 de novembre de 2014 a les 13:03

El president de l'ADBerguedà, Sergi Roca, i el vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil Foto: Aida Morales


Una des les prioritats al Berguedà és crear teixit econòmic i llocs de feina a la comarca. Per això, l'Agència de Desenvolupament del Berguedà (ADBerguedà) inclourà dins de les seves instal·lacions un nou servei que pemetrà agilitzar enormement la gestió per a la creació de noves empreses; un Punt d'Atenció a l'Emprenedor (PAE).

Concretament, i segons ha explicat el president de l'Agència, Sergi Roca, aquest PAE s'incorpora als serveis d'aquesta institució per potenciar l'esperit emprenedor i “atacar la burocràcia” que moltes vegades frena o dificulta el creixement empresarial. “La gent es queixa del tema de la burocràcia, i amb raó”, ha argumentat, un fet que es podrà capgirar a partir d'aquesta mateixa setmana.

Segons ha precisat, el PAE permet gestionar telemàticament fins a 22 tràmits d'un sol cop, així com crear una empresa en 48 hores. A més, totes aquestes gestions es poden fer des del mateix lloc on el Servei d'Innovació i Empresa de l'ADBerguedà assessora les empreses. 

 
“Amb això tanquem el cercle dels serveis oferts a l'empresa en l'emprenedoria”, ha prosseguit el vicepresident primer de la Diputació de Barcelona i alcalde de Cercs, Ferran Civil, que juntament amb Roca ha remarcat alguns dels programes per potenciar l'acitivitat empresarial i emprenedora que es porten a terme a la comarca. El nou PAE del Berguedà és fruit d'un conveni de col·laboració signat entre la Diputació i el Ministeri d'Indústria espanyol perquè els Centres Locals de Serveis a les Empreses puguin donar aquesta atenció. 

Els beneficis del Punt d'Atenció

Civil ha repassat alguns dels beneficis que comporta per a una empresa utilitzar el PAE. En primer lloc, permet realitzar la denominació social. També l'atorgament de l'escriptura i la sol·licitud del CIF. Al PAE també es pot fer la liquidació de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, la inscripció al Registre Mercantil i l'alta dels treballadors a la Seguretat Social. 

Tots aquests tràmits es poden fer telemàticament i de manera gratuïta a través d'aquest servei, que està situat a les instal·lacions de l'ADBerguedà de la plaça Sant Joan de Berga. D'aquesta manera, se suposa un estalvi de temps, de tràmits, econòmic i de desplaçaments i interlocutors, ja que el propi personal que ha atès i assessorat la persona emprenedora, pot tramitar l'alta de l'activitat. 

No obstant això, i segons ha precisat el gerent de l'Agència, Eduard Barcons, aquest nou punt d'atenció “ha de ser complementari” i, en cap cas, un negoci o tenir la voluntat de competir amb col·legis professionals o gestories: “El nostre objectiu pel 2013 és que, més enllà que hi hagi resultats quantitatius, això sigui útil per a la gent del Berguedà”.
 

El gerent de l'ADBerguedà, Eduard Barcons Foto: Aida Morales