
El president de CDC al Berguedà, David Font Foto: Pere Gendrau
El president de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) al Berguedà, David Font, ha afirmat en declaracions a NacióBerguedà, que la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) està “debilitant el procés”, ja des del passat 27 de setembre, dia que es van realitzar les eleccions al Parlament de Catalunya: “Estic completament convençut que ha creat desafecció des del 27-S perquè la gent tenia il·lusió i creia que s'obririen, de manera immediata, les portes de la Catalunya lliure”.
En aquest sentit, ha lamentat que faci tres mesos que el procés està “igual o més dèbil”, i ha considerat que la darrera demora sobre la investidura d'Artur Mas no ajuda. “Ara estem en el mateix punt de sortida”, ha criticat, tot valorant l'empat exacte a 1.515 vots que es va desprendre de l'Assemblea Nacional de la CUP realitzada aquest diumenge a Sabadell. Sobre aquesta, Font visualitza un sector polític que “prioritza primer la independència i després tot el caràcter social”, i un altre que, segons ha dit, ho fa la inversa.
A més, el president de CDC també ha declarat que, si finalment s'acaba decidint la investidura en un Consell Polític, això “ho podien haver fet abans” ja que, a hores d'ara, o ja hi hauria un govern format o unes altres eleccions a la vista: “Han estat tres mesos de molts debats i titulars, però pel procés, això no és positiu”.
Pel que fa al resultat, Font espera que hagi estat fruit de la “casualitat”, ja que, segons afirma que vol creure, la CUP és un partit que defensa que “cadascú pugui dir el que pensa”. En aquest sentit, considera que ni els mateixos dirigents s'esperaven aquest resultat, i espera que la investidura es pugui portar a terme quan abans millor.