La Federació d'Ensenyament de la USOC, sindicat majoritari en l'ensenyament concertat de Catalunya, també ha volgut fer públic el seu posicionament davant de la polèmica, que s'ha iniciat després que l'equip de govern de la CUP hagi deixat fora d'un pla pilot de millora postural les escoles concertades de la ciutat. Un debat que s'ha originat arran de la queixa de l'escola Vedruna i del posicionament a favor de la decisió d'aquesta, per part dels principals grups de l'oposició, CDC i ERC.
En aquest cas, el sindicat ha lamentat la "irresponsabilitat" de la CUP i ha criticat que "discrimini" per "motius ideològics" una part de l'alumnat del municipi. "Ens sembla d'una gran irresponsabilitat per part de l'equip de govern el plantejament discriminatori perquè tots els alumnes d'una població han de tenir igualtat d'oportunitats en l'accés als serveis educatius o béns", ha plantejat la USOC.
A més, ha continuat, la Llei d'Educació de Catalunhya reconeix la dualitat en el servei públic d'educació per tal de garantir la llibertat d'elecció de les famílies en un model educatiu, i considera que, amb aquesta decisió, "s'exclou uns alumnes pel sol fet de la titularitat de la seva escola". De fet, el sindicat ha estat contundent: "Els alumnes de l'escola concertada no són alumnes de segona categoria i, per tant, han de gaudir del mateix tracte que els de l'escola pública, amb independència de la ideologia de cada ajuntament".
Per tot això, doncs, el sindicat ha demanat a l'equip de govern que "repensi la seva decisió" i es pugui garantir, d'aquesta manera, la "igualtat en el respecte pels drets" de tots els alumnes dels centres educatius de la ciutat.
El sindicat USOC es posa al costat de Vedruna i lamenta la «irresponsabilitat» i la «discriminació» de la CUP
Política
El sindicat majoritari de les concertades demana a l'equip de govern que repensi la seva decisió
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
01 de juliol de 2017 a
les 14:10
Actualitzat el
01 de juliol de 2017 a les
14:16
Et pot interessar
-
Política
Mossèn Armengou, la flama independentista en la nit franquista
-
Política
Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local
-
Política
Ball de seus a Berga amb una venjança i una provocació d'Aliança a la CUP
-
Política
L'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, de baixa per una afectació cardíaca
-
Política CUP i ERC pacten amb el PSC per desencallar els pressupostos de Berga
-
Política
La Patum xiula Sílvia Orriols: «Fora feixistes de la Patum»
