L'exalcalde de Cercs i antic vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Ferran Civil, amb l'actual alcalde i diputat provincial, Jesús Calderer Foto: Aida Morales
L'alcalde de Cercs i dirigent d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC), Jesús Calderer, ha estat escollit pels dos partits que formaven la federació perquè sigui el nou diputat provincial que representarà el Berguedà a la Diputació de Barcelona. D'aquesta manera, el successor al capdavant de l'alcaldia de Ferran Civil també serà, dins l'òrgan supracomarcal, el representant de Convergència i Unió (CiU) a la comarca.
Aquesta decisió ha vingut donada després de múltiples reunions, tant a nivell comarcal, però sobretot nacional, entre CDC i UDC, ja que, tradicionalment, l'únic representant del Berguedà a la Diputació de Barcelona havia estat d'Unió, mentre que la presidència del Consell Comarcal del Berguedà requeia sobre un convergent. A hores d'ara, però, la configuració del Consell Comarcal del Berguedà encara no esta tancada, essent CiU, l'únic partit que encara ha de proposar els noms definitius dels nous consellers.
Ampliarem aquesta informació en breus moments
