Ajuntaments petits de Catalunya, entre els quals diversos del Berguedà, van participar a la trobada organitzada per l’Associació de Micropobles, en què es van posar en comú les diferents dificultats amb què els petits municipis es troben per complir la nova llei d’urbanisme. Aquesta, segons el comunicat de l’entitat, està “feta des dels despatxos” i no té en compte les característiques de la ruralitat.
La trobada, segons han informat, es va realitzar el passat 14 de gener la l’Anoia, on molts d’aquests pobles van debatre sobre els criteris restrictius de la normativa, que té poc en compte la vessant social i dificulta el poblament i creixement dels municipis, van indicar. Més concretament, la “tortuosa legislació” que "no s’adapta" a les necessitats de la població rural, van indicar, amb requisits carregosos i difícils de tirar endavant.
Per això, l’Associació de Micropobles va acordar treballar en aquestes reivindicacions, tot posant sobre la taula el document inicial que ha sortit de la reunió.
Ajuntaments rurals del Berguedà, preocupats per la nova llei d’urbanisme
Societat
L'Associació de Micropobles considera que la legislació està “feta des dels despatxos” i no té en compte les característiques de la ruralitat
ARA A PORTADA
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
-
Societat L'Hospital de Berga llança un projecte per a la rehabilitació a casa amb vídeos i exercicis guiats Redacció
-
-
Cultura El Festival TIFA torna a Borredà amb tres dies de teatre, música i tallers per a tota la família Redacció
-
Política Casal Panxo carrega contra el «feixisme» després que Aliança Catalana s'hagi instal·lat al seu antic local Pau Espí Solé
Publicat el
21 de gener de 2017 a
les 09:00
Et pot interessar
-
Societat
L’Hospital de Berga tindrà l'única ressonància magnètica pública de la comarca
-
Societat De fregar la medalla als Jocs Olímpics a la Patum: l'any inoblidable d'Ot Ferrer
-
Societat
Les tempestes amenacen la Patum de Berga
-
Societat
Nous busos directes entre Berga i Barcelona: tots els horaris i expedicions
-
Societat
Firhàbitat reuneix vora 70 expositors i ofereix activitats per a tots els públics
-
Societat
Els opositors a la central de la Baells en reclamen al Parlament la suspensió cautelar
